پخش مستقیم زهر مایع عقرب صادراتی

پخش مستقیم زهر مایع عقرب صادراتی با حذف دست دلالان و قاچاقچیان در این صنعت باعث کاهش قیمت نهایی محصول برای کاربران شده است. زهر مایع یکی از گرانبهاترین مایعات در جهان است که ایران قادر به فناوری تولید آن دست یافته و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌نماید.

پخش مستقیم زهر مایع عقرب صادراتی

استفاده از زهر عقرب در کشاورزی

استفاده از زهر عقرب در کشاورزی

مدت‌ها است که انسان‌ها عقرب‌ها را به عنوان قاتلانی بی رحم و شرور نگاه می‌کنند اما با گذشت زمان و پیشرفت دانش نه تنها عقرب موجودی بدجنس و بی فایده شناخته نمی‌شود بلکه باعث درمان مستقیم و یا کمک به درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج در بشر نیز شده است.
علاوه بر خواص درمانی اخیراً متخصص سم شناسی و حشره شناسی به عملکرد آشکارای سم عقرب به عنوان یک حشره کش پی بردند که با محیط زیست سازگار بوده و به پستانداران و سایر حشرات که آفت نیستند ضرری نمی‌رساند.
در واقع نوروتوکسین‌های موجود در زهر عقرب به کانال‌ها و گیرنده های مختلفی که سیستم عصبی و عضلانی طعمه را تحت تاثیر مخرب قرار می‌دهد و همین عامل دلیلی است برای استفاده از این سموم به عنوان سموم انتخابی در کنترل جمعیت آفات در کشاورزی.
بررسی تأثیر سم بر روی کانال سدیم ولتاژ دار می تواند اطلاعات ارزشمندی را برای طراحی حشره کش‌های جدید فراهم کند که با هدف گیری انتخابی کانال‌های سدیم حشرات کار می‌کنند.
یکی از موارد مهم در کنترل آفات بحث مقاومت حشرات نسبت به یک حشره کش می‌باشد که ممکن است حتی شما هم با آن برخورد کرده باشید به طوری که وقتی برای اولین بار از یک حشره کش استفاده می‌کنید به راحتی همه سوسک‌ها و پشه‌ها از بین می‌روند اما در دفعات بعدی باید مقدار بیشتری از همان حشره کش استفاده کنید تا حشرات مزاحم از بین بروند و در نهایت ممکن است دیگر تاثیری روی آنها نگذارد.
نکته مهم و جالب توجه در رابطه با سموم تولید شده توسط زهر عقرب این است که بدون ایجاد مقاومت با تاثیر کاملاً انتخابی حشرات را از بین می‌برند که از این خصوصیت برای تولید آنتی بیوتیک‌ها هم در آنها مقاومت دیده می‌شود استفاده می‌شود.

خواص سم عقرب را بدانید

خواص سم عقرب را بدانید

عقرب‌ها از زهر خود به عنوان سلاحی برای تسلط به طعمه یا دفاع در برابر دشمنان خود استفاده می‌کنند و برای تولید مقدار کمی از زهر انرژی بسیاری مصرف کرده و مکانیسم‌های رفتاری و تکاملی خاصی دارند که در بازه زمانی طولانی باعث سازگاری تکاملی آنها با انواع محیط‌ها شده است.
اولین زهر عقرب درمانی مربوط تولید پادزهر (Antivenom) از گونه‌های کشنده و بسیار خطرناک است که از زهر یا پودر خشک شده عقرب به عنوان آنتی دوت برای موارد عقرب گزیدگی استفاده می‌شد.
زهر عقرب با داشتن ترکیبات سمی مانند نوروتوکسین، کلروتوکسین، میوکاردین و… باعث بروز انواع علائم عصبی، تنفسی و قلبی شده که در صورت زیاد بودن حجم سم باعث مرگ فرد می‌شود.
با وجود این ترکیبات سمی در زهر عقرب از این مواد به صورت کنترل شده و تحت دوزهای مشخص در پزشکی، داروسازی و سایر زمینه‌ها مانند کشاورزی استفاده کرد.
از مهم‌ترین استفاده‌های زهر عقرب به کارگیری سم کلروتوکسین به عنوان یک نشانگر زیستی برای شناسایی سلول‌های سرطانی می‌باشد به طوری که با به کار بردن این ماده پزشک قادر به شناسایی تومور در مراحل اولیه و درمان آن می‌باشد.
بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند از سم عقرب می‌توان برای تولید مسکن برای درد و درمانی برای لوپوس (یک بیماری خود ایمنی)، آرتریت روماتوئید می‌باشد.
از معضلاتی که در درمان بیماری‌های باکتریایی وجود دارد بحث مقاومت باکتری‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها می‌باشد که یکی از راهکارهای مقابله با این وضعیت استفاده از زهر عقرب برای نابودی باکتری‌ها است که اتفاقاً محققان به نتیجه‌های خوبی در این زمینه به خصوص برای از بین بردن باکتری‌های سویه استافیلوکوکوس رسیده است.

عرضه بهترین انواع زهر مایع عقرب صادراتی

عرضه بهترین انواع زهر مایع عقرب صادراتی

همان طور که مستحضر هستید زهر همه گونه‌های عقرب از نظر پزشکی ارزش ندارد و در بین 25 گونه سمی تنها 6 گونه از نظر پزشکی اهمیت دارند که به دلیل شرایط آب و هوایی ایران 4 گونه از مهم‌ترین عقرب‌ها در کشور ما وجود دارند و زهر آنها جزء سم‌های ارزشمند بوده که بسیاری از کشورها متقاضی زهر عقرب ایرانی می‌باشند.
خوشبختانه با وجود متخصصان و افراد با تجربه در زمینه پرورش عقرب و تولید زهر عقرب بیابانی ایران قادر به صادرات این مایع حیاتی به کشورهای دیگر که عمده آنها چین و فرانسه می‌باشد شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما