قیمت کلی زهر عقرب زرد 750 سی سی

از پپتیدهای موجود در زهر عقرب زرد 750 سی سی نیز جهت درمان تومورهای سرطانی می توان استفاده کرد و همچنین از روغن عقرب. با اعمال فرایندهای جداسازی مختلف مشاهده شد که در مرحله اول خالص سازی یک فراکشن سم عقرب ، در مرحله دوم یک فراکشن و در مرحله سوم دو فراکشن سم عقرب استخراج گردید. با توجه به شناخت این فراکشن ها می توان با تحقیقات بیشتر توالی اسیدهای آمینه آنها را به دست آورده و پادزهر مناسبی برای آنها بصورت اختصاصی تهیه کرد.

قیمت کلی زهر عقرب زرد 750 سی سی

ویژگی های مهم زهر عقرب گاردیوم

ویژگی های مهم زهر عقرب گاردیوم روش های استخراج زهر عقرب گاردیوم متفاوت بوده که دو روش عمده آن روش شوک الکتریک و روش سایش غدد می باشد. تجربه نشان داده که روش اول مناسب تر بوده و پروتئین های بزرگی همچون موکوها کمتر در زهر ترشح می شوند. پس از گرفتن زهر عقرب و لیوفیلیزه کردن آن، حدود ۲۰۰ میلی گرم از آن را جهت بررسی و جداسازی برداشته شد.

برای جداسازی ۳ مرحله در نظر گرفته شد. در مرحله اول کروماتوگرافی )ژل کروماتوگرافی( ۴ فراکشن به دست آمد که با تزریق هرکدام از آنها به ۲ موش نرمال و مردن هر دو موش سمیت فراکشن F۳ که سومین پیک طیف UV بود مشخص گردید. سپس این فراکشن سمی را بر روی ستون رزین آنیونی بارگذاری کرده که ۳ فراکشن مشاهده شد. با تزریق به موش، فراکشن اول طیف، F۳۱ سمی بود. در ادامه این فراکشن بر روی ستون رزین کاتیونی بارگذاری شد که در طیف خروجی ۹ فراکشن مشاهده شد که فراکشن ۶ و۹ ( F۳۱۹,F۳۱۶ )سمی بودند.

نکات مهم در انتخاب زهر عقرب خالص

نکات مهم در انتخاب زهر عقرب خالص سابقه و هدف: در این مطالعه تهیه و جداسازی فراکشن سمی سم عقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی که از خانواده عقرب بوتیده بوده و در سراسر ایران پراکنده می باشد انجام شده است. زهر عقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی همانند دیگر هم خانواده های عقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی دارای توکسین های مختلف می باشد که بر روی کانال های یونی تاثیرات زیادی دارند.

مواد و روش ها: برای بررسی و مطالعه این توکسینها،زهر عقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی توسط سه مرحله جداسازی کروماتوگرافی به ترتیب ژل فیلتراسیون باسفادکس۵۰-G ،رزین آنیونیDEAE ورزین کاتیونی CM جداسازی سازی شد.درهرمرحله ازجداسازی،هرفراکشن جداسازی شده که توسط فراکشنهایی درطیف UV مشخص گردیدبه۲ موش معمولی ازطریق رگ دم عقرب تزریق وفراکشن سمی آن مشخص شد.سپس برای خالصترنمودن این فراکشن سمی،آن را تغلیظ نموده ومرحله بعدی کروماتوگرافی انجام میشد.

یافته ها: نتایج تزریق فراکشنهای جدا شده نشان داد که نشان داد که فراکشنهای F۳ ،F۳۱ ،F۳۱۶ و F۳۱۹ سمی بوده و باعث مرگ موشها شدند.

نتیجه گیری: تعیین نقاط هدف و محل تمرکز فراکشنهای سمی زهر عقرب به روند درمان عقرب گزیدگی و طراحی پادزهر مناسب کمک می کند.

زهر عقرب دوریه ایرانی از دو خانواده عقرب اسکرپیونیده و عقرب بوتیده تشکیل شده اند. عقرب مزوبوتوس اپئوس از خانواده عقرب بوتیده می باشد که در قسمت های مختلف کشور پراکنده شده است .در مورد پراکندگی کلی عقرب ایران یادآوری این نکته الزم است که شعاع پراکندگی جغرافیایی تیره عقرب بوتیده در ایران بیشتر است. تیره عقرب اسکرپیونیده محدود به مناطقی از شهرهای جنوب، جنوب غربی، استان مرکزی و استان آذربایجان، کرمانشاه، کردستان و خراسان میشود، در حالی که انواع مختلفی از جنسهای تیره عقرب بوتیده از تمام نقاط ایران گزارش شده است.

تنوع و پراکندگی وسیع تیره عقرب بوتیده در ایران می تواند نتیجه قدمت بیشتر آن نسبت به تیره عقرب اسکرپیونیده باشد. با توجه به اینکه زهر عقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی(عقرب ایرانی) مرگ آور می باشد، جداسازی و مطالعه اجزای سمی زهر عقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی (عقرب ایرانی )می تواند باعث تهیه پادزهر اختصاصی به منظور ارائه خدمات پزشکی بهتر و مؤثرتر به افراد عقرب گزیده باشد.

دانستنی ها در مورد زهر عقرب زرد دوریه

دانستنی ها در مورد زهر عقرب زرد دوریه انواع عقرب کژدم غیر حفاری است که اندازه آن تا ۶ سانتی متر نیز می‌رسد.تیره یا قهوه‌ای در سطح رنگ بدن زرد با برجستگی‌ها پشتی می‌باشد و برای همین هم کژدم زرد خالدار نامیده می‌شود،در بعضی مناطق مانند خوزستان عوام آنرا کژدم توسن می‌نامند .این گونه براحتی درا ماکن مسکونی زندگی می‌کند و فراوان‌ترین گونه درسرتاسر کشوراست که درا ماکن ا نسانی بسر می‌برد در میان نمونه‌های مورد بررسی فرم‌های متفاوت ریختی نیز دیده شده است .با توجه به اینکه این گونه در زمره کژدم‌های مهم ایران از نظر فراوانی گزش طبقه بندی شده است ،

نیاز به مطالعات دقیق‌تری در مورد پرورش عقرب دارد . این کژدم ، با ٢١.٧درصد و با فاصله کمی از همیسکورپیوسل پتوروس سومین عامل گزش انسانی در خوزستان بوده است این در حالی است که کژدم‌های زرد) مزوبوتوس اپئوس و الیویروس کوکازیکوس (درکاشان % ۶٢ گزش‌ها را صورت داده‌اند ) زهر این جانور خطرناک نیست ودرد آن پس از چند ساعت بدون هیچ گونه عارضه‌ای برطرف می‌شود در مناطق کوهستانی استان مازندران مزوبوتوس اپئوسا پئوس و مزوبوتوسا پئوس فیلیپوویتچسکی گزارش شده‌اند که یکجا نقشه سازی شده‌اند .

این گونه با تیپ‌های محلی خود( از مناطق مختلف کشور مانند استانهای خوزستان ( شوش ، ماهشهر،آبادان )، هرمزگان ) بندرعباس (، گلستان ) گرگان (، تهران ) ورامین وکوه های برغان (، کردستان ) سقز، مریوان ، بانه (، کرمانشاه ) سر پل ذهاب ، قصر شیرین ، پاوه (، ایلام ) دهلران ، ایوان ، مهران (، آذربایجان غربی) چالدران ، پیرانشهر، سردشت ، سلماس ، ماکو، خوی، اشنویه ،ارومیه (، خراسان بزرگ ) قوچان ، درگز، سرخس ، نهبندان ، بیرجند،قائن ، خواف ، تایباد، تربت جام (صید شده است .این کژدم که از نظر فراوانی کژدم غالب در استان کهکیلوبه و بویر احمد وشهرستان شیراز گزارش شده.

فروشگاه عرضه زهر عقرب زرد 750 سی سی

فروشگاه عرضه زهر عقرب زرد 750 سی سی در نتیجه هدف از اجرای این تحقیق، ارائه اطلاعات مورد نیاز جهت تهیۀ پادزهرعقرب اختصاصی بوده که بوسیلۀ آن درمان موثری بر روی بیماران عقرب گزیدگی شده انجام خواهد گرفت و راه حل مناسبی برای مقابله با مرگ و میر و عوارض وخیم ناشی از عقرب گزیدگی عقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی خواهد بود. اخیرا در مرکز سرم سازی رازی اثر زهر عقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی (عقرب ایرانی)بر روی سیستم تنفسی و قلب بررسی گردید. و عرضه زهر عقرب به این صورت انجام می شود.

زهرعقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی(عقرب ایرانی) دارای مواد تشکیل دهنده مختلفی از جمله توکسین های متنوع، اسیدهای آمینه، موکوپروتئینها و اولیگوپپتیدها می باشد.عمده تاثیر توکسین ها بر روی مسدود کردن کانالهای سدیمی، پتاسیمی و کلرایدی می باشد. توکسین های با زنجیره بزرگتر از ۶۰ اسید آمینه بیشتر بر روی کانالهای سدیمی و زنجیره های ۳۰ تا ۴۰ اسید آمینه بر روی کانالهای پتاسیم و کلرایدی تاثیر می گذارند.

برای تهیه زهر عقرب خالص تر، از روش تحریک الکتریکی غده سمی نیز استفاده می شود. برای اینکار عقرب زنده را با دو پنس مناسب از ناحیة سر و دم عقرب مهار و نیش عقرب را وارد ظرف شیشه ای کوچک می کنند، دو سر الکترود دستگاه الکتروشوک را برای لحظه ای در طرفین غده سمی عقرب قرار می دهند. در اثر عمل انقباض عضالت وابسته، سم عقرب البته خالص داخل ظرف پاشیده می شود. ترشحات اولیه زهرعقرب، زلال و شفاف است ولی بتدریج کدر و چسبناک می شود.در این حالت زهرعقرب با مخاط مخلوط شده است.

مقدار ولتاژ و فرکانس الزما برای تحریک الکتریکی بسته به نوع عقرب متفاوت است. معمولا ولتاژهای ۶ تا ۱۰ ولت قادر است سم عقرب البته خالص ان را به صورت شفاف بدست دهد. در ولتاژهای بالاتر، امکان ترشح مخاط افزایش می یابد.زهرعقرب حاصل از هریک از دو روش را می توان در حالت انجماد و خلأ خشک کرده و بصورت پودر درآورد. از دیسیکاتور نیز برای خشک کردن محلول زهرعقرب می توان استفاده کرد. در این حالت سم خشک عقرب شده بصورت کریستال درمی آید.

زهر عقرب حاصل در شیشه های دربسته و در محلی خشک و تاریک نگهداری میشود. ۲ الی ۴ درجه سانتیگراد، درجه حرارت مناسبی برای نگهداری طولانی زهرعقرب است.زهرعقرب باید از گونه و در صورت امکان از زیرگونه های یکسان، که همگی متعلق به یک جمعیت و یک ناحیه باشند انجام شود. زهرعقرب ماده ای است پروتئینی، در حالت تازگی و خلوص، شفاف و بیرنگ و با pH برابر خنثی تا قلیایی است. پودر آن سفید تا کرم روشن و کریستال آن زرد رنگ است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما