تولید کنندگان زهر شاه عقرب

عقرب جزو بندپایانی است که بسیار در ایران یافت می شود. این بند پایان بر روی پشت کمرشان, یعنی روی دمشان غده زهری دارند که توسط آن زهرشان را به بدن دشمن تزریق می کنند. لازم به ذکر است که نیش همه عقرب ها کشنده نیستند. تنها چند نوع از عقرب ها نیش کشنده دارند که البته میزان درمانگری زهر عقرب ها خیلی بیشتر از کشندگی آنان است. شاه عقرب یکی از این گونه است که زهر شاه عقرب مایعی بسیار ارزشمند و درمان گر است.

تولید کنندگان زهر شاه عقرب

مختصری درباره فرآیند تولید زهر عقرب

مختصری درباره فرآیند تولید زهر عقرب تقریبا 200 گونه عقرب در سراسر جهان وجود دارد که همه آنها کشنده نیستند. تنها 20 گونه انها سمی هستند. که از این گونه ها تولید زهر عقرب می شود. سمی بودن عقرب از روی رنگ آنها قابل تشخیص نیست. بلکه وابسته به نوع منطقه زندگی آنها میزان سمی بودن آنها مشخص می شود. در ایران عقرب های مناطق جنوبی سمی و خطرناک هستند. بیشتر عقرب ها سمشان را برای گزیدن جانوران ریز و خوردن آنها استفاده می کنند. عقرب ها هنگام حمله تمامی زهر خود را خالی نمی کنند. شاه عقرب ها نیز نوعی سمی از عقرب هستند که زهرشان مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است.

زهر شاه عقرب مایعی متشکل از پروتئین است که شکلی بی رنگ دارد و قلیایی است. زهر مایع عقرب بسیار مفید است و درمان بیماری های متعددی است. این زهر درمان بیماری هایی از جمله ایدز, ام اس, رماتیسم مفصلی و بسیار بیماری های دیگر است.

زهر شاه عقرب را از قسمت انتهایی دمش که غده سمی دارد می چینند و سپس در محل مخصوص خشک کن به مدت یک ماه نگهداری می کنند. بعد از خشک شدن آن ها را در هاون های مخصوص می کوبند و با مواد دیگری مثل آب مقطر مخلوط کرده و در انتها در سانتریفیوژ می گذارند و سم جداسازی می شود.

مزی های خاص زهر مایع عقرب

مزی های خاص زهر مایع عقرب زهر عقرب مزیت های بسیار زیادی دارد که برای درمان بسیاری بیماری ها و نجات جان انسان ها کاربرد دارد.

یکی از فواید زهر شاه عقرب این است که مسکنی بسیار قوی است و برای تسکین درد بیماران و کاهش عوارض بعد از جراحی در قالب دارویی, بسیار موثر است.

از آنجایی که عقرب ها بیشتر سم بدنشان را برای کشتن موجودات ریز استفاده می کنند. پس این سم میتواند بهترین آفت کش باشد. استفاده از زهر شاه عقرب به عنوان آفت کش, جایگزین فوق العاده ای برای آفت کش های شیمیایی است که به طبیعت ضرر می رسانند.

زهر عقرب دارویی مناسب برای درمان انواع سرطان است. دانشمندان به تازگی دریافته اند که سم عقرب دارویی بسیار مناسب تر از شیمی درمانی برای بیماران سرطانی است و عوارض کمتری نیز دارد.

معجزه دیگر زهر عقرب درمان تومور در بدن بیمار است. معمولا بعد از جراحی تومورها توسط پزشک, بعداز مدتی مشخص می شود که تومور به طور کامل در طی جراحی تخلیه نشده و یا حتی دوباره تشکیل می شود . زهر عقرب مبتواند این تومورها را به کلی نابود میکند و بیمار را بهبود می بخشد.

در کشورهایی از جهان هنوز مالاریا ریشه کن نشده و مردم به دلیل ابتلا به این بیماری خطرناک جان خود را از دست می دهند. دانشمندان درحال تحقیق بر روی درمان مالاریا توسط زهر عقرب هستند. که به احتمال زیاد این پروژه با موفقیت به پایان خواهد رسید.

عرضه بدون واسطه زهر شاه عقرب

عرضه بدون واسطه زهر شاه عقرب عرضه زهر عقرب در سراسر جهان و کشورهای پیشرفته رو به پیشرفت است. چرا که همه ی دنیا به ارزش واقعی این محصول پی برده اند و در صدد بدست آوردن این مایع که گران ترین مایع جهان محسوب می شود هستند. این مایع ارزشمند بسیار گران قیمت است و به صورت گرمی بفروش می رسد.

خوشبختانه در کشور پر نعمت ما ایران گونه های سمی عقرب های ارزشمند وجود دارد. عده ای از شرکت های فعال کشور در صدد پرورش و نگهداری این گونه های بسیار ارزشمند هستند. چندسالی است که ایران هم برای فروش, تولید و صادرات سم عقرب حرفی برای گفتن دارد.

شرکت های داروساز می توانند برای تولید واکسن و داروهای ارزشمند تهیه شده از زهر عقرب با شرکت های پرورش و تولید سم عقرب در داخل کشور همکاری نمایند. مفتخر هستیم که در این زمینه وابسته به کشورهای خارجی نیستیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما