تولید انواع زهر عقرب دم سیاه

تولید انواع زهر عقرب دم سیاه و توزیع آن به صورت مستقیم باعث دسترسی راحت‌تر کاربران به این کالای شبه دارویی شده است. عقرب دم سیاه ایرانی یکی از گونه های خطرناک موجود در کشور بوده که زیر گونه های متفاوتی داشته و از نظر پزشکی جزء عقرب های مهم است.

تولید انواع زهر عقرب دم سیاه

از انواع زهر عقرب بیشتر بدانید

از انواع زهر عقرب بیشتر بدانید

عقرب های هوتنتوتا بسیار متنوع بوده و خانواده بسیار بزرگی را تشکیل می دهند به طور کلی اعضای جنس هوتنتوتا معمولاً عقرب هایی با اندازه متوسط بوده و در حدود 7 تا 9 سانتی متر می باشند.
از نظر تنوع در ظاهر و رنگ بندی رنگارنگ‌ترین گونه عقرب‌ها مربوط به این خانواده بود و از زرد روشن تا سیاه هستند اما اکثر گونه‌ها قهوه ای مایل به قرمز هستند و نوع ایرانی آن که به عقرب دم سیاه مشهور است رنگ بدنش زرد تا قهوه ای بوده اما چنگال‌ها و دم آن قهوه ای بسیار تیره تا سیاه است.
از نظر قدرت سمی و میزان سمیت گونه‌های هوتنتوتا می توان گفت همگی آنها برای انسان سمی بوده اما همه آنها کشنده نیستند و همچنین برخی از آنها ارزش استخراج زهر را دارند که عقرب دم سیاه ایرانی با نام علمی Hottentotta jayakari یکی از آنها می باشد.
در بین انواع گونه های هوتنتوتا گونه H. tamulus که به عقرب قرمز هندی شهرت دارد کشنده‌ترین گونه عقرب در جهان بوده که باعث ظهور علائم قلبی عروقی و ریوی در انسان شده است و به طور کلی عوارض قلبی عروقی در بین کلیه گونه های این عقرب به دلیل ترکیبات مشابه مشاهده می شود.
اطلاعات جامعی از قدرت و میزان کشندگی تمامی گونه های این عقرب در دست نیست اما مقدار LD50 یا متوسط دز کشنده می تواند به به طور قابل توجهی بین جمعیت های یک گونه متفاوت باشد.

استفاده از زهر عقرب برای اهداف درمانی

استفاده از زهر عقرب برای اهداف درمانی

استفاده از زهر عقرب از دیرباز به منظور تسکین و درمان عقرب گزیدگان در کشورهای متمدن که پیشینه پزشکی قوی دارند مانند مصر، هند، چین و ایران مرسوم بوده است به طوری که علاوه بر زهر این جاندار از پودر خشک شده بدن و لرد آن نیز استفاده می شده است.
با گذشت زمان و پیشرفت علم به خصوص در زمینه زیست پزشکی بشر روز به روز به خواص بیشتری از زهر عقرب پی برد به طوری که با صید بی رویه و به خطر افتادن تنوع و انقراض برخی گونه‌ها تولید زهر عقرب پرورشی در دستور کار بهداشت به منظور تهیه پادزهر و دیگر مصارف دارویی و پزشکی قرار گرفت.
سم عقرب دارای ترکیباتی خاص و پروتیینی مانند کلروتوکسین، نوروتوکسیک و سیتوتوکسیک بوده در حالت عادی مقدار کمی از آنها در کسری از ثانیه می تواند یک انسان را از پا درآورد اما در صورتی که به صورت کنترل شده و آزمایشگاهی از آنها استفاده شود می توانند رهگشای بسیاری از پزشکان در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها باشند.
یکی از بیماری های نوظهور که علت قطعی و یگانه ای تا کنون برای به وجود آمدن آن عنوان نشده است سرطان یا کنسر است که یکی از موارد مهم در روند درمان آن تشخیص بهنگام و به موقع این بیماری است که در زنده ماندن و کیفیت زندگی بیمار نقش اساسی دارد.
کلروتوکسین موجود در زهر عقرب یکی از ترکیباتی است که در دسته نشانگر های زیستی قرار می گیرد در واقع این مواد به نوعی شبیه به کرم های شب تاب یا چراغ راهنما عمل کرده و در برخورد با موادی خاص باعث تمایز آنها از دیگر ترکیبات می شوند.
زهر عقرب با داشتن این خاصیت پس از برخورد با سلول های سرطانی یا حتی سلول‌هایی که در حال تبدیل شدن به سلول های غیرعادی و سرطانی هستند باعث درخشش و تمایز آنها از سلول‌های سالم می شوند بنابراین از سم عقرب می توان به منظور تشخیص زودرس و درمان سرطان های مختلف مانند گلیوما (نوعی تومور مغزی)، سرطان خون، نوروبلاستومای انسانی (نوعی تومور بدخیم شایع در کودکان)، تومور مغزی، ملانوما (سرطان پوست بدخیم)، سرطان پروستات و پستان استفاده کرد.
علاوه بر بیماری های ذکر شده که از مهم‌ترین انواع سرطان هستند که به سختی درمان می شوند، بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که سم عقرب به عنوان مسکن درد و درمانی برای بیماری‌هایی مانند ام اس، لوپوس و آرتریت روماتوئید و کمک به پیوند قلب و پیوند سیاهرگی موثر است.

بهترین مرکز پخش زهر عقرب دم سیاه

بهترین مرکز پخش زهر عقرب دم سیاه

تهیه بهترین زهر کژدم سیاه اندکی مشکل است چرا که فروشندگان بسیاری در این زمینه وجود دارند که ممکن است بعضی از آنها به صورت قاچاق و غیرقانونی به فروش این مایع گران قیمت بپردازند همچنین به دلیل وجود دلالان و واسطه‌ها در خرید به صورت حضوری قیمت کالا برای شما گران تر شده و از نظر اقتصادی باعث ضرر به مشتری می‌شوند.
پیشنهاد ما به شما برای یک خرید ایمن و مقرون به صرفه تهیه زهر عقرب بیابان به صورت مستقیم است البته از این جمله تعجب نکنید منظور ما گشتن برای یافتن افراد فروشنده نیست بلکه کافی است با کمی جست و جو در اینترنت سایت‌هایی که به صورت انحصاری به فروش زهر عقرب می پردازند مراجعه کنید و پس از اطمینان از اعتبار سایت فروشنده اقدام به ثبت سفارش نمایید.
لازم به ذکر است برای تهیه زهر عقرب درجه یک و اصل حتماً از سایت‌هایی که نماد الکترونیک اعتماد دارند و یا محصول با گارانتی عرضه می کنند خرید نمایید تا در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال به کارشناسان مجموعه دسترسی داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما