بازرگانی فروش زهر بچه عقرب پرورشی

زهر بچه عقرب گاردیوم معمولا وارد خانه ها در مناطق شرجی، مرطوب و گرم آسیا و خاورمیانه میشود. و این عقرب از حشرات و بندپایان تغذیه میکند.عقرب گادیوم بدن بسیار باریک و تخت خود را در میان درزها و شیارها پنهان میکند. محل گزش عقرب گاردیوم به سوختگی درجه ۳ شباهت بسیاری دارد و بهبودی گزش عقر ب گاردیوم بسیار به کندی صورت میگیرد و فاصله ی زمانی دارد.

بازرگانی فروش زهر بچه عقرب پرورشی

5 ویژگی مهم زهر عقرب گاردیوم

5 ویژگی مهم زهر عقرب گاردیوم مشخصات عقرب گاردیم (گادیم) خوزستان عقرب های گونه همیسکرپیوس Hemiscorpius از خانواده همیسکرپیدائه Hemiscorpiidae هستند. عقرب های همیسکرپیوس دارای ۱۵ زیرگونه شناخته شده در جهان هستند. از این ۱۵ زیرگونه، ۶ زیرگونه در ایران شناسایی شده است که ۵ مورد آن اندومیک ایران هستند و در سایر نقاط جهان شناسایی نشده اند. تنها گونه ای که خارج از مرزهای ایران قابل مشاهده است عقرب گاردیوم یا Hemiscorpius lepturus است.

پراکندگی خانواده همیسکرپیدائه در شرق آفریقا، شبه جزیره عربستان، عراق و ایران است که گونه همیسکرپیوس نیز دارای همین پراکندگی است با این تفاوت که زیرگونه ها دارای انتشار جغرافیایی بسیار محدودتری هستند. گونه همیسکرپیوساولین بار در سال ۱۸۶۱ توسط دکتر پیتر شناسایی شد و پس از آن زیرگونه ای دیگر نیز معرفی گردیدند. سم این گونه عقرب به دلیل دارا بودن سینوتوکسیک cytotoxic باعث ایجاد نکروز پوستی در فرد مصدوم میگردد.

به دلیل شباهت ظاهری هر ۶ زیر گونه در ایران عامه مردم کلیه زیرگونه ها را با زیرگونه عقرب گاردیوم اشتباه میگیرند و تمامی زیرگونه ها را به نام گاردیوم می شناسند .در حالی که عقرب گاردیوم تنها یکی از ۶ زیرگونه شناخنه شده در ایران است. گزش عقرب گاردیوم در مناطق جنوبی بسیار شایع و شناخته شده است و هر ساله افراد بسیاری از گزش عقرب گاردیوم مصدوم شده اند.

در زیرگونه همی اسکرپیوس لپتروس یا گاردیوم اندازه جسه ی بدن در عقرب بالغ بین ۵۰ تا ۸۵ میلیمتر گزارش و دیده شده است.عقرب گاردیوم بدن بسیار تخت و باریکی دارد و معمولا به رنگ های زرد یا زرد متمایل به قهوه ای می باشد، و یک نوار طولی تیره رنگ بر روی قسمت شکمی عقرب گاردیوم قابل مشاهده است. طول دم عقرب گاردیوم معمولا از سایر عقربها بلندتر است و عقرب گاردیوم بیشتر از مناطق شرجی، مرطوب و گرم آسیا و خاورمیانه گزارش شده است.

سم و زهر عقرب زرد گادیوم بسیار قوی است و حاوی نئوروتوکسیک، کاردیوتوکسیک و هموتوکسیک می باشد. زهر عقرب گاردیوم باعث گسترش سطحی نکروز بافت آسیب دیده خواهد شد (زهرعقرب گاردیوم شباهت زیادی به زهر بعضی از مارهای افعی دارد) و باعث ایجاد نارسایی کلیوی از نوع ثانویه در شخص آسیب دیده میگردد.

موارد زیادی از عقرب گزیدگی این نوع عقرب گاردیوم ،باعث مرگ و میر شده است. در ایران ۲ تا ۵ درصد از این نوع عقرب گزدیگی توسط عقرب گاردیوم به مرگ و میر منجر می شود.

باکیفیت ترین انواع زهر عقرب پرورشی کدامند؟

باکیفیت ترین انواع زهر عقرب پرورشی کدامند؟ عقرب همیسکورپیوس لپتوروس(گاردیوم/گادیم) خوزستان چیست؟ خوزستان بیشترین میزان عقرب گزیدگی در کشور را دارد . ۶ کارشناس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به بالا بودن میزان عقرب گزیدگی در استان خوزستان، گفت: خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی متنوع، پوشش گیاهی و نوع بافت خاک (رسوبی ریزبافت) از جمله مناطق مستعد برای زیست جانوران سمی به ویژه عقرب ها به شمار رفته و همواره به عنوان یک منطقه عقرب خیز مورد توجه بوده است.

توضیحات برای عکس ثبت نشده به گزارش از خبرگزاری ایسنای خوزستان، دکتر اعظم تویسرکانی با بیان اینکه بیشترین میزان عقرب گزیدگی و مرگ و میر ناشی از آن در کشورایران ، در استان خوزستان گزارش شده است، اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده، عقرب های سیاه (اندرکتونوس کراسیکودا و هوتنتوتا اسکاچ) و عقرب های زرد (مزوبوتوس اپیوس، هوتنتوتا سولسه ئی، ادونتوبوتوس دوریه، همیسکورپیوس لپتوروس) که خطرناک ترین عقرب های ایران هستند، بیشترین موارد عقرب گزیدگی در استان خوزستان را ایجاد کرده و می کنند.

دکتر اعظم تویسرکانی تصریح کرد: یکی از خطرناک ترین و کشنده ترین عقرب های ایران و جهان به نام “همیسکورپیوس لپتوروس” است که در خوزستان به “گادیم” معروف و بومی استان خوزستان است.از آنجایی که درد ناشی از گزش کژدم گادیوم کم و ناچیز است، و بسیاری از افراد زمانی به مراکز درمانی مراجعه می کنند که سم عقرب گادیوم بر شخص آسیب دیده اثر کرده است و برای درمان شخص آسیب دیده بسیار دیر شده است.

3 نکته مهم در مورد زهر عقرب زرد

3 نکته مهم در مورد زهر عقرب زرد کارشناس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: وضعیت کسی که دچار عقرب گزیدگی شده نباید بی اهمیت تلقی شود ، چون جان بیمار در خطر است و اهمال کاری در این مورد باعث مرگ شخص عقرب گزیده شده می شود.

در بررسی های انجام شده توسط محققان در خوزستان، ۱۰ تا ۱۵ درصد تمامی کژدم زدگان و ۹۲ درصد تمامی بستری شدگان ناشی از گزش گادیم یا همی اسکورپیوس لپتوروس گزارش شده است. وی با بیان اینکه طبق تحقیقات به عمل آمده، مهم ترین علامت بیمار عقرب گزیده شده با گادیم تغییر رنگ ادرار به قرمز است،ادامه داد: تشنج، ‌گیجی، بی قراری، ‌رفتارهای غیرعادی، تهوع، استفراغ و سردرد نیز از دیگر علایم عقرب گزیدگی با گادیم است.

تویسرکانی اظهار کرد: گزش ناشی از این نوع عقرب و پخش زهر عقرب ان همچنین موجب همولیز شدید، نارسایی حاد و ثانویه کلیه ها، اختلالات سیستم عصبی و اختلالات قلبی عروقی می شود و به علاوه آثار موضعی آن نیز شدید بوده و توضیحات برای عکس ثبت نشده می تواند منجر به ادم، تاول، اکیموز، و تخریب بافت های موضعی شود.

بیمار ممکن است بر اثر نارسایی حاد کلیه و یا ایست قلبی تنفسی همراه با نشانه های شدید عصبی فوت کند. وی درباره راه های پپیشگیری از عقرب گزیدگی گفت: در منزل باید نسبت به مسدود کردن درزها، شکاف ها و سوراخ های موجود در دیوارها و ساختمان به ویژه زیر در­ها، پنجره­ها و اطراف لوله­ های آب و فاضلاب اقدام شود.

تمام آشغال ها، سنگ ها، آجرها و تخته الوارها از اطراف خانه برداشته شوند و علف های اطراف خانه نیز چیده و شاخه ها هرس شوند، زیرا شاخه های درخت مسیری برای رسیدن عقرب به خانه است و عقرب­ ها در فصل گرم سال برای جلوگیری از خشک شدن بدنشان به مکان های نمناک و مرطوب پناه می برند.

پخش کننده زهر بچه عقرب

پخش کننده زهر بچه عقرب روش های درمان کژدم زدگی نیز دیده می شود . دستورات عمومی دفع سم را بکار ببر و جای نیش عقرب زده را نمک و گاورس بگذار و ببند ، اما قبل از هر چیز باید جای نیش عقرب زده مکیده شود و شرط و شروط و دستور مکیدن این حالات کاملا اجرا گردد و هر چه که درباره جذب سم عقرب از زخم ذکر شده . «سیر را بعد از نوشیدن کمی شراب است به کار گرفته شودبخورند، درد از بین می رود .

بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که سم عقرب همیسکورپیو س لپتروس (گادیم) عمری طولانی حتی تا یک هفته در بدن دارد . خیلی از بیماران آسیب دیده توسط عقرب همیسکورپیو س لپتروس(مخصوصا بیماران بزرگسال ) ۲۴ تا ۷۲ ساعت اول دارای حال عمومی طبیعی می باشند و تنها پس از این مدت است که ممکن است حال آنها دگرگون شود.

بطور کلی رفتارهای غیرطبیعی عصبی ، همولیز مخفی، همولیز شدید، تب، عرق، احساس سرما و لرز، تاکیکاردی، سستی و بی حالی، بی اشتهایی، پتشی و راش های پوستی، کاهش فشارخون و رنگ پریدگی از علایم بارز مصدومین گادیم گزیده و زهر عقرب پرورشی می باشد . حتی پس از مدت ها، بعد از گادیم گزیدگی، بیماران از اختلالات روانی، مانند افزایش حالات تهاجمی، تحریک پذیری، اختلالات عاطفی و افسردگی رنج می برند . در بعضی موارد در محل گزش عقرب همیسکورپیو س لپتروس(گادیم) نکروز وسیعی ایجاد می شود.

داروهای تناولی در علاج کژدم زدگی ، آب کاهوی تلخ، آب کاسنی بیابانی، آب جو و خوردن هرچه که حرارت را رو نشاند، بویژه وقتی که التهاب زیاد باشد خوب است . قاوت سیبرا با آب سرد بخورند از علاج های درجه اول است. با توجه به اینکه کژدم زدگی از گذشته های دور در ایران شایع بوده است ، پزشکان ایرانی در عهد قدیم روش های مختلفی را برای درمان کژدم زدگی ، کمک به فرد مصدوم(عقرب گزیده شده) و خنثی کردن یا خارج سازی زهرعقرب از بدن او به کار می برده اند.

در کتاب قانون ابو علی سینا در طب ، دانشمند گرانمایه ایرانی در مورد درمان کژدم زدگی به موارد استفاده از صمغ انگدان که ویژگی زیادی دارد اشار ه شده است ، مانند خنثی کردن سم کژدم است ، همچنین استفاده از بادکشها و مکیدن محل گزش شخص عقرب گزیده شده . حجامتها که مانع نفوذ سم به ژرفای بدن است نیز توصیه شده است که شرایطی دارد .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما