پخش کلی زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا

«زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا» در واقع همان عقرب سیاه است. کراسیکودا جثه درشت تری نسبت به دو گونه قبلی دارد. رنگ آن سیاه یا قهوه ای تیره است. اینگونه نه تنها در خوزستان بلکه در تمامی نقاط ایران پراکندگی دارد. سم کراسیکودا نیز کشنده است. البته نه بیشتر از دو گونه دیگر. شاید این به خاطر رنگ سیاه و شکل و شمایل رعب انگیزش باشد که همه تصور می کنند مهلک ترین و مرگبارترین عقرب دنیاست.

پخش کلی زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا

نکات کلیدی در انتخاب زهر عقرب خالص

نکات کلیدی در انتخاب زهر عقرب خالص جالب است بدانید که یک گروه تحقیقاتی در کشور مراکش موفق به ساخت دستگاهی با کنترل از راه دور برای زهرگیری عقرب شده‌اند. این دستگاه قادر است در آن واحد و در امن‌ترین حالت ممکن زهر عقرب خالص را بدوشد. شاید تصور کنید که ۴ عقرب که تعداد کمی است، اما در مقایسه با نمونه انسانی آن ۴ برابر سریع‌تر است. در نتیجه مخترعان آن امیدوارند تا چند سال آینده این دستگاه را به طور انبوه تولید و روانه بازار کنند. زهر گونه‌های مختلف عقرب‌ها از اجزا متنوعی تشکیل شده است که هر کدام خواص متفاوتی دارد.

بعضی از اجزای سمی این جانوران برای درمان بیماری هایی که ناشی از کارکرد نادرست سیستم ایمنی بدن است، نظیر موارد زیر مورد توجه قرار دارد. ام اس، لوپوس، بیماری کورن، پسوروزیازیس و آرتریت روماتوئید، کولیت زخم دار، بیماری التهاب روده بزرگ، سیروز صفراوی، دیابت تیپ ۱ و ۲ و بعضی دیگر مورد توجه قرار دارند. زهر گژدم ها همچنین برای درمان انواع تومورهای بدخیم، توقف رشد و مرگ سلول های سرطانی، تومور مغزی و نخاعی، سرطان پستان و کارسینومای سلولی کبد و همچنین در تشخیص سرطان های ریه، پوست، مری، گردن رحم و کولون مورد مطالعه قرار گرفته است.

خیلی ها تصور می کنند وقتی عقرب در میان آتش محصور شود یا در شرایط سخت قرار گیرد، خودکشی می کند. خودکشی که با نیش زدن به خود انجام می شود. آقای جوهری در این باره می گوید: «این تصور فقط یک افسانه است و از نظر علمی کاملا غلط است. عقرب ها مانند جانوران دیگر در برابر هر شرایط سختی تا دم آخر مقاومت می کنند اما اینکه چرا عقرب ها در میان حلقه آتش می میرند،

به میزان مقاومت عقرب در برابر گرما بستگی دارد و علت آن بالا رفتن درجه حرارت اطراف است نه خودکشی. عجیب است موجودی که در بیابان ها زیست می کند، در دمای بالا نمی تواند دوام بیاورد! تا نام بیابان و صحراهای داغ و خشک به میان می آید، نگرانی و دلهره از وجود آنها صد چندان می شود. وحشت از وجود موجودی ریزنقش اما مجهز به سمی بسیار خطرناک و کشنده. در این گزارش می خواهیم از سلاطین مرگ در بیابان ها بگوییم. از «عقرب ها».

درباره ویژگی های زهر عقرب پرورشی

درباره ویژگی های زهر عقرب پرورشی زهر عقرب پرورشی فقط خطرناک و کشنده نیست، بلکه گران و جیب خالی‌کن هم هست. زهر نوعی عقرب موسوم به دِثس‌تاکِر بسیار کشنده است و برای خرید آن باید یک حساب مالی پر و پیمان هم داشته باشید. به گزارش ایلنا، «سخنگوی مرگ» یکی از خطرناک‌ترین گونه عقرب‌ها روی کره زمین است و زهر آن گران‌قیمت‌ترین مایع موجود در جهان بشمار می‌رود. هر گالن از این زهر ۳۹ میلیون دلار قیمت دارد یعنی لیتری ۱۵۰ میلیون دلار. اگر پولدار هستید و این مبلغ برایتان مهم نیست باید بدانید که باز هم نمی‌توانید بروید و یک گالن چهارلیتری از این زهر را خریداری کنید.

فروشنده‌های زهر عقرب سیاه یک قطره از این زهر که از دانه شکر هم ریزتر است را به قیمت ۱۳۰ دلار به فروش می‌رسانند. اما دلیل این گرانی چیست؟ کاملا معلوم است. به این خاطر که کشیدن زهر این عقرب اصلا آسان نیست. برای تهیه این زهر باید عقرب‌ها را دانه به دانه و با دست زهرگیری کنند. هر عقرب deathstalker هم فقط دو میلی‌گرم زهر در هر بار دارد. خودتان حساب و کتاب کنید و ببینید برای تهیه یک لیتر از این زهر چند عدد عقرب باید در پروسه‌ای خطرناک و سخت زهرگیری شوند؟!

اگر فقط یک عقرب داشته باشید، باید ۲٫۶۴ میلیون بار زهر آن را بگیرید تا یک گالن ۴ لیتری پر شود. در تمام مراحل هم در معرض نیش عقرب قرار دارید. یک بار نیش زدن برای کشتن یک انسان سالم کافی نیست اما صدمات زیادی به او وارد می‌کند.

نیش عقرب ۱۰۰ برابر دردناک‌تر از نیش زنبور است اما به این خاطر که درد موضعی است و یک تجربه حسی محسوب می‌شود نمی‌توان مقدار دقیقی برای آن تعریف کرد. این درد می‌تواند تمام روز شخص را خراب کند. درون این زهر بسیار خطرناک و البته دردناک، عناصر مفید و کاربردی بسیاری موجود است که برای مصارف علمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال، کلروتوکسین‌ها اندازه بسیار مناسبی برای چسبیدن به سلول‌های سرطانی در مغز و ستون فقرات دارند و از این رو برای مشخص کردن اندازه دقیق تومورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین، از سم عقرب برای از بین برد مالاریا در پشه‌ها استفاده می‌شود. کالیوتوکسین برای از بین بردن بیماری‌های استخوانی در موش‌ها به آنها تزریق می‌شود. دانشمندان امیدوارند از این عنصر بتوانند برای درمان مشکلات استخوانی انسان نیز بهره بگیرند. اینها تنها گوشه‌ای از خواص پزشکی و سلامتی زهر عقرب است. هر چه تحقیقات بیشتری روی گران قیمت‌ترین مایع جهان انجام شود، بدون شک خواص و فواید بیشتری از آن کشف خواهد شد.

مزیت های خاص زهر عقرب سیاه

مزیت های خاص زهر عقرب سیاه می گویند عقرب های ایرانی گزنده ترین عقرب ها در جهان هستند. مأوای این موجودات در بیابان هاست، در دشت کویر و دشت لوت زیاد به چشم می خورند و همینطور در خوزستان، که سرزمین عقرب هاست و مهلک ترین عقرب های سمی در آنجا ریست می کنند. شاید شما هم یکی از چند میلیون آدمی باشید که در مورد این موجودات کنجکاوی می کنید. اگر اینطور است پس این گزارش سرنخی را از دست ندهید. ضدگلوله با مرتضی جوهری همراه می شویم. محقق و حشره شناسی که سال ها در مورد عقرب های ایرانی تحقیق کرده است.

حرف های این محقق بسیار جالب و شنیدنی است. عقرب ها ویژگی ها و رفتارهای عجیبی دارند. یکی از این ویژگی ها که آقای جوهری در مورد آن صحبت می کند، ضد گلوله بودن این موجود است! «عقرب ها موجودات شگفت انگیز و البته خطرناکی هستند که همیشه کنجکاوی بشر را برانگیخته اند. این کنجکاوی ها در مورد اینگونه از بندپایان خاص، باعث شده محققان به نتایج باورنکردنی در مورد این جانور دست پیدا کنند.عرضه زهر عقرب قبل از هر چیز بهتر است در مورد مقاومت عقرب بگوییم. عقرب ها تنها موجوداتی هستند که اشعه رادیواکتیو تاثیری بر آنها ندارد! با بررسی که بر روی ضعیف ترین عقرب ها انجام شده، مشخص شده است که ضعیف ترین انواع این موجود می توانند 40 هزار راد (راد واحدی است برای اندازه گیری جذب تشعشعات پرتوهای یون) را تحمل کنند.

کافی است بدانید این آمار در مورد انسان کمتر از 600 راد است. این یعنی اینکه با این ویژگی، عقرب ها می توانند از انفجار اتمی هم جان سالم به در ببرند!» گادیوم در خوزستان شاید شما هم یکی از مخاطبان خبرهای تاسفبار در مورد مرگ کودکان در خوزستان باشید. پایان هایی که متهم اصلی اش گزش عقرب است. آقای جوهری از عقرب های خاص سرزمین خوزستان می گوید: «در خوزستان دو گونه عقرب خطرناک با عنوان «خوزستانوس» و «ایرانوس» زیست می کنند که به آنها عقرب های دم طلایی و عقرب های سیاه هم می گویند.

عرضه کننده زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا

عرضه کننده زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا جالب است بدانید که ایرانوس و خوزستانوس به نام عقرب ایرانی در لیست بندپایان سمی دنیا به ثبت رسیده است. در کنار این دو گونه، سه گونه کژدم خطرناک هم در خوزستان زندگی می کنند که تا به حال مرگ بر اثر گزش های مرگبار آنها بسیار گزارش شده است. عقرب های خوزستان بالاترین میزان گزیدن را در دنیا به خود اختصاص داده اند. (همی سکورپیوس لپتوروس) یکی از آنهاست.

عقربی که زرد رنگ است و جثه کوچکی دارد. در خوزستان به آنها «گادیم» می گویند. نرهای گادیم خطرناکترند. آنها به خاطر دم بلندشان به راحتی می توانند سم خود را وارد بدن قربانی کنند. گونه گادیوم از عقرب هایی است که برای گزیدن تعلل نمی کند. همچنین گادیوم از وارد کردن بیشتر از حد سم خود در بدن قربانی، ابایی ندارد. این ویژگی دست و دلبازی برای تزریق سم در گادیوم ها آنها را به خطرناکترین عقرب ها در خوزستان و ایران تبدیل کرده است.

(کمپسوبوتوس ماتهیزنی) گونه دیگری است که جثه بسیار کوچک و بدن باریک و کشیده ای دارد. این عقرب به رنگ زرد یا آجری است. ماتهیزنی هم از گونه ای است که باید آن را در خطه خوزستان سراغ گرفت، چیزی که اینگونه عقرب را به شهرت رسانده سهم مهلک آنهاست. سم ماتهیزنی ها به راحتی می تواند درصد باورنکردنی از گلبول های قرمز خون را تخریب کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما