پخش مستقیم زهر عقرب زرد گرمی

پخش مستقیم زهر عقرب زرد گرمی باعث دسترسی راحت‌تر صنف‌هایی که به این مایع حیاتی نیازمند هستند شده است. از دیگر مزایای خرید به صورت مستقیم امکان بررسی و تحقیق بیشتر توسط مشتریان این محصول خاص می‌باشد.

پخش مستقیم زهر عقرب زرد گرمی

خصوصیات مهم زهر عقرب زرد گاردیوم

خصوصیات مهم زهر عقرب زرد گاردیوم

عقرب زرد غیر حفار با نام علمی Hemiscorpius lepturus یکی از گونه‌های کشنده در ایران است که بومی استان خوزستان و برخی مناطق جنوبی مانند اهواز می‌باشد.
بدن این عقرب مسطح و کشیده بوده و به همین دلیل زیستگاه اصلی آن در شکاف‌های سنگی و درزهای دیوار می‌باشد.
زهر عقرب زرد گاردیوم یک سم قوی است و حاوی ترکیبات همولیتیک، پروتئولیتیک، سیتوتوکسیک بوده که ضد سرطان بوده و قدرت درمانی دارد.
علاوه بر موارد ذکر شده سم این عقرب از آب، مخاط، آنزیم‌ها، اسیدهای آمینه آزاد، آمین‌های بیوژنیک، نوروتوکسین‌ها، پپتیدهای با وزن مولکولی کم و پروتئین‌هایی با فعالیت مولکولی بالا تشکیل شده است که این ترکیبات در ایجاد انواع علائم پس از تزریق زهر به طعمه نقش دارند برای مثال نوروتوکسین‌ها مسئول ایجاد علائم عصبی در انسان و سایر پستانداران هستند.
همچنین زهر عقرب گاردیوم دارای لیگاندهای (گروه مولکولی تابع) بسیار انتخابی برای کانال‌های یونی سدیم، پتاسیم، کلرید و کلسیم باردار هستند که همه این موارد زهر عقرب را به یک ماده ارزشمند کرده که می‌تواند در عرصه پزشکی و داروسازی تحولی شگرف پدید آورد.
همچنین محققان با انجام آزمایشان خاص پی بردند که زهر عقرب برای درمان تومورها مغزی در انسان کاربرد داشته و سمی مخرب مانند کلروتوکسین می‌توان برای جلوگیری از سیگنال‌هایی که سلول‌های سرطانی از خود ساتع می‌کنند استفاده کرد.
اجزای زهرآگین عقرب ایرانی Hemiscorpius lepturus با مهار رشد و تکثیر ویروس نقص ایمنی انسانی یعنی HIV به افزایش طول عمر در بیماران ایدزی کمک می‌کند.
در یکی از مطالعات انجام شده در ایران مهار سلول‌های لکوسیت و در نهایت سرکوب سیستم ایمنی بدن توسط زهر عقرب گاردیوم به اثبات رسیده است که این موضوع نویدبخشی است برای استفاده از ماده در انواع جراحی‌های پیوند اعضاء…

3 نکته مهم در مورد زهر بچه عقرب

1. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که زهر بچه عقرب قدرت کمتر یا بیشتری از زهر عقرب بالغ دارد که تصوری کاملاً غلط بوده و می‌توان گفت قدرت زهر عقرب در طول زندگی یکسان است و میزان کشندگی و دردناک بودن آن تنها به گونه عقرب بستگی دارد نه سن آن، در این بین کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض خطر هستند.
2. برخی از علائم رایج گزش عقرب (حتی در بچه عقرب) عبارتند از: سوزن سوزن شدن یا سوزش در محل نیش، بی حسی، مشکل در بلع، مشکل تنفسی، تاری دید، تشنج و در برخی موارد نادر ممکن است پانکراتیت – التهاب دردناک لوزالمعده – ایجاد شود.
3. همان طور که قدرت زهر بچه عقرب مانند والدین خود است بنابراین خواص آن زهر عقرب بالغ را دارند چرا که در یک گونه ترکیبات زهر و پروتئین‌ها تغییری نمی‌کنند اما مقدار آن ممکن است به علت کمتر بودن تغذیه و کوچک بودن اندام‌ها حجم کمتری خواهد داشت.
عقرب در هر بار جفتگیری می‌تواند در حدود 100 نوزاد به دنیا آورد و نکته جالب اینجاست که نوزادان برخلاف حشرات یا پرندگان از تخم بیرون نمی‌آیند بلکه از اندامی شبیه رحم متولد می‌شوند.
عقرب‌های نوزاد هنگام تولد، پوسته بیرونی یا اسکلت بیرونی بسیار نرم دارند و به پشت مادرشان می‌خزند و 10 تا 20 روز در آنجا سوار می‌شوند تا اسکلت بیرونی آنها سفت و سخت شود و پس از آن زندگی را در صحرا و بیابان‌ها شروع می‌کنند.
یافتن بچه عقرب در داخل خانه نشانه آلودگی آن منطقه بوده و به این معنی است که زمان کنترل فرا رسیده است و از آنجا که عقرب زرد شکاف‌ها و درزها را برای پنهان شدن انتخاب می‌کند بهتر است ابتدا این مناطق سم پاشی شوند.
از آنجا که عقرب‌ها در مقابل اشعه فرابنفش می‌درخشند می‌توانید برای پیدا کردن و دیدن آنها در شب از لامپ‌های UV استفاده نمایید.

ویژگی های مهم زهر عقرب شفاف

ویژگی های مهم زهر عقرب شفاف قسمتی از دم که دارای زهر می‌باشد تلسون نام دارد و بند انتهای دم عقرب است و دارای یک قسمت برجسته بوده که وزیکول نام دارد و حاوی یک جفت کیسه غده‌ای بوده که داخل آن زهر بوده و انتهای آن یک مجرا وجود داشته که عقرب به طور ارادی این کیسه‌ها را کنترل کرده و می‌تواند میزان و زمان تزریق سم را تنظیم کند.
ویژگی‌های زهر عقرب شفاف به طور مستقیم روی آن تاثیرگذار است که این فاکتورها به نوع زهر عقرب، مواد اولیه و کیفیت آن و حتی نحوه استخراج آن بستگی دارد.
البته در این بین برند زهر عقرب نیز بر روی قیمت آن تاثیر دارد چرا که برخی از آنها دارای ضمانت نامه بوده و در صورت مشکل یا تقلبی بودن به راحتی می‌توانید به آنها مراجعه کنید.
به طور کلی قیمت زهر معیار خوبی برای تشخیص کیفیت آن نیست اما عموماً زهرهای با قیمت بسیار پایین کیفیت خوبی ندارند.
از آنجایی که برای تولید زهر عقرب مایع دو روش رایج وجود دارد بنابراین نحوه زهرگیری در کیفیت نهایی به شدت مؤثر است.
در روش سایش غدد که نسبتاً راحت‌تر از سایر روش‌ها می‌باشد بند انتهایی دم یا تلسون که حاوی کیسه زهر می‌باشد از عقرب جدا کرده و پس از خشک کردن و پودر کردن با آب مقطر مخلوط می‌کنند و در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده و ناخالصی‌ها از آن جدا شده و زهر عقرب شفاف به دست می‌آید که درصد خلوص پایینی برخوردار است.
برخلاف روش قبلی در روش الکتروشوک زهر از عقرب زنده به دست می‌آید و از طریق مهار کردن عقرب و وارد کردن شوک به آن پس از چند ثانیه زهر خالص مایع از آن خارج می‌شود و اولین زهر گیری بهترین نوع است زیرا کم‌ترین مخاط در آن وجود داشته و خالص است که همه این موارد روی کیفیت نهایی زهر عقرب مؤثر است.

ناگفته ها در مورد زهر عقرب زرد دوریه

عقرب زرد حفار یا Odontobuthus doriae که به نام عقرب زرد دوریه نیز در ایران شناخته می‌شود برخلاف گونه گاردیوم که در درزها و شیارها پنها می‌شود قادر است حفره‌هایی 40 سانتی‌متری در زمین حفر کند و در آبادی‌ها و منازل مسکونی مناطق گرمسیری پیدا می‌شود.
اگرچه تاکنون تحقیقات علمی خاصی در ارتباط با این گونه عقرب صورت نگرفته اما محل گزش آن دردناک بوده و در حد سوزش زنبور عسل است و از نظر قدرت نسبتاً قوی بوده و طعمه را دچار مصدومیت می‌کند اما احتمال مرگ با زهر آن کم گزارش شده است.
از عوارضی که زهر عقرب زرد دوریه در بدن انسان ایجاد می‌کند لرزش غیرارادی شدید تا متوسط ماهیچه‌های اسکلتی (ارادی) می‌باشد.
همچنین تحقیقات نشان داده است که پس از تزریق نیش این عقرب در بدن، میزان اوره خون به شدت افزایش یافته و از طرفی فعالیت کلیه به علت مشکل بافتی آن کاهش می‌یابد که باعث بروز مشکلات کلیوی می‌شود.
ترکیبات زهر عقرب دوریه به گونه‌ای است که از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری کرده و به خصوص بر روی یکی از انواع تومورهای بدخیم یعنی سرطان نوروبلاستوما (نوعی سرطان سلول‌های عصبی نابالغ) که در کودکان شایع است مؤثر بوده.

باکیفیت ترین انواع زهر عقرب زرد پرورشی کدامند؟

باکیفیت ترین انواع زهر عقرب زرد پرورشی کدامند؟ عقرب‌های زرد انواع گوناگونی دارند که مهم‌ترین آنها در پزشکی عقرب زرد غیرحفار (گاردیوم) و عقرب مزوبوتوس اپئوس ایرانی (عقرب ایرانی) در کشورمان می‌باشد و بسته به نوع مواد موجود در زهر آنها استفاده‌های متفاوتی در پزشکی و سایر رشته‌ها از زهر آنها می‌شود.
به طور کلی انواع زهرها براساس رنگ آنها دسته بندی می‌شوند به طوری که هر چه رنگ آنها تیره‌تر (نه کدرتر) باشد خواص دارویی موجود در آنها نیز بیشتر بوده و بنابراین در تولید دارو رنگ آنها اهمیت دارد.
اصولاً از آنجا که در زهر عقرب مخاط وجود دارد و همین موضوع باعث کاهش کیفیت و عدم خلوص آن می‌شود بنابراین توجه داشته باشید که هیچ گونه ناخالصی و موادی که با ماندگاری در ته ظرف ته نشین می‌شوند در آن وجود نداشته باشد.
همان طور که در سطرهای قبلی عنوان شد زهر به دست آمده از روش الکتروشوک با کیفیت‌تر بوده و از عقرب زنده حاصل می‌شود اما قیمت آن نیز بالاتر می‌باشد.
در این روش سر و دم عقرب زنده توسط دو پنس بلند مهار شده و توسط دو الکترود که به دو طرف بند دارای تلسون برای مدت کوتاهی و با ولتاژ ایده آل 7 متصل می‌شوند زهر مایع استخراج می‌شود که البته پس از اتصال الکترودها مدت زمان کوتاهی – در حد چند ثانیه – طول می‌کشد تا زهر خارج شود.
در صورتی که فرایند زهر گیری چند بار از یک عقرب تکرار شود مقدار زهر کمتر شده و به میزان مخاط آن افزوده می‌شود و بنابراین باعث کدر شدن زهر شده و کیفیت آن پایین می‌آید و کدر و چسبناک می‌شود.
از آنجایی که زهر عقرب سرشار از مواد زیستی و پروتئینی و مخاط بوده ظرف مدت کوتاهی فاسد شده (در مدت نیم ساعت) به همین دلیل معمولاً آن را به صورت پودر و کریستال درآورده که به آن سم خشک عقرب گفته می‌شود.
دمای مناسب برای نگهداری طولانی زهر عقرب 2 تا 4 درجه و به دور از نور مستقیم خورشید است.
همچنین هر چه زهر گرفته شده از زیرگونه‌های متعلق به یک گونه عقرب باشند کیفیت بهتری خواهد داشت.
pH زهر عقرب خنثی تا قلیای بوده و در صورت مایع بوده کاملاً شفاف و بیرنگ می‌باشد.

فواید درمانی استفاده از زهر عقرب مایع

اولین استفاده از خواص درمانی عقرب به زمان‌های بسیار دور و طب باستان برمی‌گردد، در آن زمان از اعضای بدن عقرب و پودر خشک شده آن به منظور پادزهر و درمان عقرب گزیدگی استفاده می‌شد.
نکته جالب در زهر عقرب که به صورت غیرعلمی عنوان شده بود افرادی بودند که ادعا داشتند پس از گزش آنها توسط عقرب برخی دردها خصوصاً دردهای مربوط به آرتروز و مفاصل در آنها بهتر شده بود که در ابتدا گرچه پایه علمی نداشت اما پس از تحقیقات مشخص شد که از آن می‌توان برای بهبود بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید و حتی از بعضی گونه‌های عقرب برای پیشگیری از ویروس ایدز استفاده نمود.
اگرچه تحقیقات فعلی در مورد عقرب سمی به کندی انجام می‌شود با این حال برخی تحقیقات تاثیر زهر عقرب در شناسایی سلول‌های سرطانی و ام اس را به اثبات رسانده‌اند.
در واقع زهر عقرب در بدن مانند نشانگر زیستی عمل می‌کند که به محض برخورد با سلول‌ها قادر است سلول‌های سرطانی که از خود سیگنال‌های غیرطبیعی ساتع می‌کنند را شناسایی کند و حتی به پزشکان این امکان را می‌دهد که در برخی سرطان‌ها درصد احتمال عود را نیز در فرد مبتلا تشخیص دهند.
در حال حاضر سم عقرب با اثرات ضد تکثیری خود می‌تواند در برابر انواع مختلف سرطان مانند نوروبلاستومای انسانی، سرطان خون، گلیوما (تومور مغز یا نخاع)، تومورهای مغزی، سرطان پستان، ملانوم (سرطان بدخیم پوست)، سرطان پروستات و آدنوکارسنومای ریه (سرطان بدخیم ریه) انسان مورد استفاده قرار گیرد.
با دانستن این همه خاصیت درمانی از زهر یک موجود تعجب نکنید چرا که در واقع تمام اثرات شدیدی که پس از تزریق تنها چند میلی‌گرم سم به بدن انسان می‌رسد با کمی کنترل و تحقیق می‌تواند به علاج بسیاری از بیماری‌ها بپردازد به قول شاعر پرآوازه ایرانی مولانا، آنچه جگر سوزه بود باز جگر سازه شود!
از جمله موادی که در صورت تزریق ناگهانی در بدن اختلالات شدید کلیوی و عصبی ایجاد می‌کنند نوروتوکسین و کلروتوکسین‌ها هستند که این مواد می‌توانند خواص آپوپتوژنیک (مهار رشد سلولی و ضد سرطانی) و سرکوب کننده سیستم ایمنی داشته باشند که گرچه در هنگام گزش بسیار آزار دهنده هستند اما برای درمان و جراحی‌های پیوند اعضا مانند پیند قلب و سیاهرگ که بیمار با مشکل پس زدن درگیر است بسیار کاربردی هستند.
اکنون، محققان دانشگاه استنفورد و مکزیک کشف کرده‌اند که نوعی عقرب یافت شده در مکزیک شرقی دارای سمی است که می‌تواند خواص ضد باکتری داشته باشد و بنابراین شاید در آیند جایگزینی برای آنتی بیوتیک‌ها شده و مشکل مقاومت باکتری‌ها به داروهایی مانند ونکومایسین و پنی‌سیلین را حل کند به طوری که شیمیدانان استنفورد دو ترکیب درمانی جدید در زهر عقرب را شناسایی و سنتز کردند که در از بین بردن باکتری‌های استافیلوکوکوس و سل موثر هستند.

تولید کننده زهر عقرب زرد گرمی

تولید کننده زهر عقرب زرد گرمی

در حال حاضر از زهر عقرب پرورشی در پزشکی، داروسازی و کشاورزی استفاده‌های فراوانی می‌شود و با پی بردن بشر به خواص این مایع کمیاب و گران قیمت روز به روز به خریداران و طرفداران آن افزوده می‌شود.
همان طور که مطلع هستید به علت فسادپذیری بالای زهر عقرب مایع، این ماده بیولوژیک به صورت کریستال و گرمی به فروش می‌رسد.
قبل از خرید این محصول نه فقط از بعد مادی بلکه به علت مؤثر بودن آن در درمان بسیاری از بیماران خاص باید از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید و پس از تحقیق و مشورت با افراد خبره و متخصص در این زمینه اقدام به خرید از یک سایت معتبر نمایید.
از آنجا که تولید زهر عقرب در ایران کسب و کاری نوپا بوده نظارت دقیقی در آن وجود ندارد و لذا دست دلالان و قاچاقچیان نیز در این زمینه برای تخلف باز است بنابراین در صورت خرید از مراکز معتبر داخلی می‌توانید با اطمینان بیشتری این محصول را تهیه فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما