قیمت عمده زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا

عقرب سیاه که یکی از ترسناک ترین جانورانی که بر روی کره خاکی زندگی می‌کند. با دمی که بر پشت خود، و زهری بسیار سمی، که شکار خود را فلج می کند. امروزه‌ مشخص شده است که زهر عقرب سیاه تا چه اندازه برای تولید دارو ها مفید است. از این رو زهر این جانور بسیار ارزشمند شده است. و با قیمت های بسیار گزاف در بازار های حیوانات سمی معامله می شود. این جانور را به خاطر دم کج که بر پشت آن است کژدم نیز می گویند. زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا یا عقرب سیاه یکی از با ارزشمند ترین مایع های روی زمین است.

قیمت عمده زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا

زهر عقرب مایع چه ویژگی هایی دارد؟

زهر عقرب مایع چه ویژگی هایی دارد؟ برای تولید زهر عقرب از دو روش استفاده می کنند، روش شوک الکتریکی که در آن ابتدا عقرب زنده را در دستگاه قرار می‌دهند و با گیره های خاص بدن آن را مهار می‌کنند. سپس دم آن را که شامل قسمت زهر آگین است نگه می دارند. با استفاده از الکترود های کوچکی که در آن قرار دارد، شوکی به قسمت زهری دم عقرب با الکتریسته ضعیف وارد می کنند. با شوک وارد شده زهر خارج می‌شود.

عقرب ها جانورانی هستند که زهر خود را در دو حالت از بدن خارج می‌کنند یک در موقعی که به شکار رفته باشند و بخواهند طعمه خود را از پای در بیاورند و دو زمانی که احساس خطر بکنند. ولی در هر دوی این حالت ها عقرب بخشی از زهر را در دم خود نگه می‌دارد. و مقداری از آن را استفاده می‌کند ، ولی با استفاده از روش شوک الکتریکی تمام زهر عقرب خارج می‌شود. با این روش می‌توان از یک عقرب چندین بار زهر گیری کرد. ولی در این دستگاه میتوان ۴ یا ۵ بار از عقرب ها زهر گیری کرد‌.

زهر عقرب مایعی که با این روش به دست می آید که از کیفیت خوب و خلوص بالایی برخوردار است. زهر عقرب مایع باید رقیق و شفاف باشد. و مدت زمان طولانی از تولید ان نگذشته باشد‌.

با مراجعه به مراکز تولید زهر عقرب می توان چنین محصولاتی را با اطمینان خاطر خرید کرد. این سایت ها کانال و وب سایت هایی دارند که تمام اطلاعات لازم را به شما می دهند.

3 مورد از مزایای زهر عقرب دوریه

عقرب دوریه که به آن کژدم زرد یا مزوبتوس اپئوس هم می گويند. از گونه عقرب های بوتیده با بدنی به رنگ زرد است، که در نوع بالغ آن به دوازده سانتی متر می رسد. زهر عقرب دوریه دارای اسیدهای آمینه و پروتئین های خاصی است که در درمان بسیاری از بیماری‌ ها استفاده می‌شود. زهر لین نوع عقرب دارای سه ترکیب مهم است که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. در صنعت داروسازی زهر عقرب پایه تولید بسیاری از داروها است. تر کمبات با ارزشی که در این سم وجود دارد بسیاری از بیماری های سخت را درمان می کند.

  1. ترکیباتی که در زهر عقرب دوریه وجود دارد ضد قارچ هستند برای همین برای بسیاری از بیماری های پوستی و قارچی مفید هستند.
  2. این ترکیبات دارای موادی ضد ویروس و ضد باکتری هستند و بسیاری از بیماری های خطرناک یا ویروس های کشنده را درمان می کنند.
  3. در صورتی که به شکار تزریق شوند یکی از دلایل از بین رفتن سیستم ایمنی بدن می شوند. همین موضوع دانشمندان را بر آن داشت تا ارتباطی بین این سم و بیماری هایی که در آن سیستم ایمنی بدن نابود می شود پیدا کنند و پس از بررسی هاي مختلف و بسیار بالاخره دارویی برای درمان بسیاری از سرطان ها و تومورهای مغزی استفاده شد.

زهر عقرب شفاف چه مشخصاتی دارد؟

زهر عقرب شفاف چه مشخصاتی دارد؟ عقرب به دو روش زهر گیری می شود روش شوک الکتریکی و روش سایش غدد. در روش شوک به قسمت آخر دم عقرب که حاوی زهر است شوک وارد می کنند و زهر تولید شده را در ظرف‌های مخصوص منجمد می کنند.

دومین روش که سایش غدد نام دارد به این ترتیب است که بند آخر دم عقرب که حاوی زهر است را جدا می‌کنند و در دستگاه‌های خشک کننده قرار می‌دهند سپس آن را به صورت پودر در می آورند و پودر را با آب مقطر ترکیب می کنند و در دستگاه سانتریفیوژ زهر را خارج می کنند. پودر زهر عقرب شفاف است و قابل نگه داری در مدت طولانی است.

زهر عقرب شفاف است و بسیار رقیق برای اندازه گیری خلوص آن از دستگاه کروماتوگرافی استفاده می کنند تا میزان توکسین و اسید آمینه آن مشخص شود. با استفاده از این روش زهر عقرب خالص درجه بندی می شود و برای خرید و فروش به بازار عرضه می شود.

ناگفته ها در مورد زهر عقرب خالص

برای گرفتن زهر عقرب خالص باید هر عقرب را دانه به دانه گرفت و با مهار کردن بدن و دم آن قرار داد و سپس به نوعی زهر آن را دوشید. این فرایند کاری بسیار خطرناک و زمان بر است.

زهر عقرب بسیار گران است به طوری که برای هر لیتر آن تا ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت می کنند. ولی از هر عقرب به اندازه ۲ میلی گرم زهر به دست می آید ، و برای این‌ که به این مقدار زهر برسیم باید دویست و شصت و پنج میلیون عقرب را زهر گیری کنید.

برای فرایند زهر گیری عقرب، در ابتدا به روش دستی این کار را انجام می دادند و دم عقرب و بدن آن را مهار می کردند و سپس آن را می دوشیدند. ولی کار بسیار پر خطر و سخت بود . و در این بین احتمال گزش توسط نیش عقرب وجود داشت. دردی که از نیش عقرب به وجود می‌آید شاید برای یک انسان سالم و قوی کشنده نباشد ولی بسیار دردناک است. به طوری که محل درد قرمز شده و ورم می‌ کند و آستانه تحمل درد آن ۱۰۰ برابر بیشتر از دردی است که یک زنبور عسل شما رانیش می‌زند.

گزش توسط زهر عقرب، برای برخی از افراد عوارضی را به همراه دارد همچون دل درد، تنگی نفس، بالا رفتن فشار خون، استفراغ و حالت تهوع و اگر فرد کودک یا سالمند باشد یا بدن او ضعیف باشد احتمال مرگ نیز وجود دارد. به همین دلیل آنتی سرم هایی که از زهر عقرب ساخته می شود. این آنتی سرم ها بسیار ارزشمند هستند و باید بلافاصله بعد از گزش به بدن فرد تزریق شوند تا بتوانند زهر وارده را خنثی کنند . از این رو شرکت‌های بسیاری در تولید انواع مختلف آنتی سرم هافعالیت دارند.

زهر عقرب خالص در داروسازی بسیار کاربرد دارد ،به طوری‌ که پایه تولید بسیاری از داروهاست که برای درمان بیماری های صعب العلاج استفاده می شود. یکی از این بیماری ها بیماری سرطان است. با استفاده از زهر عقرب در تولید پایه داروهای ضد سرطان می توان به درمان این بیماری کمک کرد.

همچنین توکسین هایی که در زهر عقرب خالص وجود دارد با تزریق به حیوانات دیگر مشاهده شده است. که توانسته به درمان و تشخیص محل تومور هایی که در بدن است کمک کند.

دانشمندان با تحقیقاتی که بر روی زهر عقب انجام می‌دهند بسیار امید دارند که بتوانند در آینده نزدیک درمان بسیاری از بیماری ها را با توجه به موادی که در این سم وجود دارد پیدا کنند. از این رو درخواست برای این مایع بسیار زیاد است. با توجه به اینکه شرکت‌های تولید کننده این مایع به حد اشباع نرسیده‌اند، بسیار بازار خوبی برای آن وجود دارد و افراد زیادی را جذب بازار خود می کنند.

باکیفیت ترین انواع زهر عقرب پرورشی کدامند؟

باکیفیت ترین انواع زهر عقرب پرورشی کدامند؟ در بین پنجاه گونه عقرب که در ایران هستند دو نوع آن زهر بسیار با کیفیتی دارند. یکی عقرب سیاه یا آندروکتوس کراسیکودا و دیگری عقرب زرد یا دوریه یا مزوبوتوس اپئوس که مزارع پرورش عقرب بسیاری در حال پرورش این جانوران هستند.

عقرب به خاطر نیش زهر آگین خود، سالانه تعداد زیادی از افراد و حیوانات را راهی بیمارستان می کند. بر اثر گزش عقرب بسیاری از افراد جان خود را از دست می دهند. از این رو آنتی سرم های که از زهر عقرب تهیه می شود با توجه به نوع عقرب و محل گزش آن بسیار حیاتی است که سریع تزریق شود. چرا که تا چند لحظه بعد از گزش عقرب آنتی سرم باید به بیمار تزریق شود در غیر این صورت خطراتی که بر اثر سم وارد بر بدن ایجاد می‌شود اجتناب ناپذیر است. ایران مقام اول را در تولید انواع مختلف آنتی سرم های عقرب های متفاوت در دنیا را از آن خود کرده است.

برای تولید عقرب پرورشی یک سری نکات را باید در نظر بگیرند. اول از همه عقرب ها را کاملاً تمیز و پاک می‌کنند و در لگن های مخصوص آنها را شستشو می دهند ،تا هر گونه آلودگی و کثیفی و سنگ ریزه و دانه‌های شنی که بر بدن آنها چسبیده است جدا شود. سپس این عقرب های تمیز را در ظرف‌ های شیشه‌ای قرار می‌دهند . و با توجه به این موضوع که عقرب از هر سطحی به غیر از شیشه بالا می رود. تنها مکان مطمئن و امن برای نگهداری عقرب ها ظرف شیشه ای است.

دومین نکته را که برای تولید این سم ها باید در نظر گرفت تغذیه این عقرب ها است. برای این‌ که این عقرب ها بتوانند از ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز برخوردار باشند، به ان ها ترکیبات مغذی می خورانند برای همین می توان گفت که زهر عقرب پرورشی دارای کیفیت بالاتری است.

غذای این جانوران از بین سوسک ها و ملخ ها و کرم ها و حشرات ریز اندام است. بنابراین این حشرات و حیوانات را با انواع ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن عقرب آغشته می کنند و سپس در وعده غذایی آنها می گنجاند. همین امر باعث می‌شود تا عقرب ها پس از خوردن این مواد غذایی بتوانند زهر بهتری تولید کنند و برای همین زهر آنها از کیفیت بالاتر و مطلوب تری برخوردار است نسبت به گونه مشابه آنها در طبیعت یافت می شود.

می توان گفت دو نوع از این جانوران که زهر بسیار ارزشمندی دارند در این مزارع پرورشی نگه داری می شوند. یکی از این کژدم ها عقرب سیاه یا آندروکتوس کراسیکودا است و دیگری عقرب زرد یا دوریه و یا مزوبوتوس اپئوس است. زهر این دو نوع عقرب از گران قیمت ترین مایع های بر روی کره زمین شناخته شده است.

3 نکته مهم در مورد زهر عقرب سیاه

عقرب سیاه که به آن آندروکتوس کراسیکودا نیز می‌گویند. جانوری خوف انگیز است ، با بدنی قهوه‌ای رنگ و متمایل به سیاه ، پراکندگی این جانور در مناطق گرم و حاره ای است‌. استان خوزستان یکی از مناطقی است که می توان زادگاه این نوع عقرب دانست. زهر عقرب سیاه دارای ویژگی های خاصی است که در پزشکی از آن استفاده می شود.

  1. اولین نکته ای که در عقرب سیاه یافت می شود را می توان به ترکیباتی از نوروتوکسین دانست. نوروتوکسین سمی است که به عصب ها حمله می کند و به آن عصب کش هم می گويند. وجود داشتن این ماده در زهر عقرب نشان دهنده این است که می‌توان با مهار کردن آن، درمانی برای بیماری های عصبی و التهابات مفاصل و آرتروز و سایر بیماری هایی که با اعصاب مرتبط هستند پیدا کرد.
  2. دومین ماده ای که در زهر عقرب شناخته شده است و آن را بسیار ارزشمند کرده است. وجود سم دیگری به نام همو توکسین است. این سم یا ونوم باعث می‌شود تا گلبول های قرمز خون از بین برود و در نتيجه در سیستم گردش خون لخته هایی ایجاد می‌شود. دانشمندان‌ با شناسایی این ماده در سم عقرب توانستند درمانی برای درمان بسیاری از بیماری های سرطانی از جمله سرطان خون پیدا کنند.
  3. سومین نکته جالب که در زهر عقرب یافت شده است را می‌توان به وجود ترکیب کاردیو توکسین دانست. کاردیو توکسین سمی است که بلافاصله وارد جریان خون می شود و مسیر خود را پیدا می‌کند و سریع به قلب حمله می کند. دانشمندان با شناسایی این سم در زهر عقرب توانستند، درمانی برای انواع تومور ها به خصوص تومورهای مغزی پیدا کنند. با استفاده از این سم دانشمندان به تولید داروهایی پرداختند که به درمان تومور مغزی و شناسایی محل آن کمک می کند. پایه این دارو ها بر اساس کاردیوتوکسینی است که در سم عقرب موجود است.

مراکز فروش زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا

مراکز فروش زهر عقرب آندروکتوس کراسیکودا زهر عقرب گران ترین مایع روی کره زمین است به خاطر این‌ که تولید آن بسیار کاری سخت و خطرناک است. و در عین حال برای به دست آوردن آن باید از چند میلیون عقرب استفاده کرد. یک لیتر زهر عقرب تا ۱۳۰ میلیون دلار به فروش می رسد. ولی برای رسیدن به این مقدار باید ۲۶۵ میلیون عقرب را زهر گیری کرد. از هر عقرب ۲ میلی گرم زهر به دست می آید به همین دليل خرید و فروش زهر عقرب کاری بسیار سخت ولی بسیار پر سود است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما