قیمت روز زهر عقرب هوتنتوتاسالسی

قیمت روز زهر عقرب هوتنتوتاسالسی بر اساس فاکتورهای گوناگونی تعیین می گردد؛ شایان ذکر است که عقرب هوتنتوتاسالسی به نوبه خود تنوع داشته و گفته می شود که بیش از بیست و نه گونه برای آن در جهان وجود دارد؛ طبیعتاً زهر حاصل از گونه های مختلف این عقرب زرد نیز تنوع داشته و با قیمت های مختلفی به فروش می رسد؛ اما علاوه بر این یک سری عوامل اقتصادی خاص بازار زهر عقرب نیز بر قیمت روز این محصول تاثیر می گذارند.

قیمت روز زهر عقرب هوتنتوتاسالسی

اطلاعاتی علمی درباره زهر عقرب

اطلاعاتی علمی درباره زهر عقرب عقرب را می توان به طور خلاصه جانوری از گروه بند پایان معرفی نمود که به داشتن سمی مهلک و کشنده مشهور است؛ به نحوی که گفته می شود؛ زهر برخی گونه های عقرب به مراتب از مار خطرناک تر می باشد؛ اما نکته قابل توجه این است که امروزه علم ثابت کرده؛ زهر عقرب با علی رغم همه خطراتی که در حالت عادی برای انسان دارد؛ در صورتی که به شیوه ای صحیح از بدن جانور استخراج شود؛ فواید درمانی شگفت انگیزی خواهد داشت.

در حال حاضر زهر عقرب، جایگاه ویژه ای در پزشکی و دارو سازی پیدا کرده و همواره توسط بزرگترین شرکت های تولید دارو خریداری می شود؛ به نحوی که می توان گفت؛ گرفتن سم عقرب به ایجاد اشتغال و کار آفرینی کمک کرده است؛ ناگفته نماند که گاهی اوقات از زهر عقرب برای تشخیص بیماری نیز استفاده می شود، از نظر علمی، زهر عقرب، پروتئین خالص بوده و به همین علت مستقیماً به گلبول های قرمز خون حمله کرده و فرد گزیده شده را دچار التهاب و ناراحتی می کند؛ اما از همین ویژگی می توان در جهت مثبت بهره برده و به درمان بیماری های خطرناکی مثل سرطان پرداخت.

از خواص سم عقرب چه می دانید؟

از خواص سم عقرب چه می دانید؟ در ادامه مبحث بخش قبل می توان اضافه کرد که سم همه گونه های عقرب، مصرف پزشکی ندارد؛ بلکه در بین بیش از دو هزار گونه عقرب، حدود پنجاه نوع آنها در پزشکی کشاورزی و … کاربرد دارد.

در اینجا برخی از مهم ترین خواص درمانی انواع سم عقرب را به اختصار بیان می کنیم:

  • از بین بردن سلول های سرطانی و مبارزه با تومورهای بدخیم
  • کمک به کاهش و رفع تومورهای مغزی و نخاعی
  • درمان سرطان کبد
  • تشخیص سرطان های ریه، روده، مری و گردن رحم
  • تشخیص و درمان سرطان پوست
  • کمک به عمل پیوند سیاهرگ
  • درمان آرتروز روماتیسمی

علاوه بر آنچه در بالا بیان شد؛ امروزه ثابت شده است که زهر عقرب می تواند؛ به عنوان مسکن درد عمل کند؛ همچنین در حال حاضر از زهر عقرب به منظور افزایش میزان موفقیت برخی عمل های جراحی قلب استفاده می شود؛ منظور عمل هایی است که با هدف افزایش و بهبود جریان خون به قلب انجام می شوند.

در ادامه باید خاطر نشان کرد که سم عقرب، تاثیر معجزه آسایی بر بیماری لوپوس لوپوس داشته و به درمان آن کمک می کند؛ در این بیماری ها پادتن ها که عامل اصلی محافظت از بدن در برابر بیماری ها می باشند؛ خود را مورد حمله قرار می دهند.

آشنایی با تولیدکنندگان زهر عقرب هوتنتوتاسالسی

آشنایی با تولیدکنندگان زهر عقرب هوتنتوتاسالسی جهت آشنایی با تولید کنندگان زهر عقرب هوتنتوتاسالسی، پیش از هر چیز باید گفت که این سم جزء شش گروه اصلی زهر عقرب ایرانی مورد استفاده در پزشکی می باشد. عقرب هوتنتوتاسالسی، زرد رنگ بوده و در نقاط مختلف کشور به خصوص استان های جنوبی (به عنوان مثال استان خوزستان) یافت می شود.

نکته شایان ذکر این است که انواع زهر اقسام گوناگون عقرب حاوی ترکیبات پروتئینی متنوعی می باشد؛ به عنوان مثال زهر عقرب سیاه با زهر عقرب زرد متفاوت بوده و طبیعتاً هر کدام از اینها مصارف خاص خود را دارند؛ این مسئله ای است که کلیه تولید کنندگان سم عقرب باید به آن توجه کنند، در ادامه باید خاطر نشان کرد که عقرب زرد هوتنتوتاسالسی به نوبه خود تنوع گونه ای دارد؛ به علاوه تولید زهر این عقرب به روش های مختلفی انجام می شود؛ به عنوان مثال می توان به زهر عقرب پرورشی و طبیعی اشاره کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما