عرضه کنندگان عصاره زهر عقرب

بهتر است قبل از آنکه به عصاره زهر عقرب این مایع منحصر بفردی که امروزه سر و صدای زیادی به پا کرده بپردازیم؛ کمی درباره خود گونه عقرب اطلاعاتی داشته باشیم: تاریخچه تکامل عقرب ها به ۴۳۵ میلیون سال پیش باز می گردد؛ آنها عمدتا در بیابان ها زندگی می کنند، اما با طیف گسترده ای از شرایط محیطی سازگار شده اند.

عقرب ها در همه قاره ها به جز قطب جنوب یافت می شوند؛ بیش از ۲۵۰۰ گونه توصیف شده وجود دارد که ۲۲ خانواده موجود تا به امروز شناخته شده اند. آنها در درجه اول حشرات و سایر بی مهرگان را شکار می کنند، اما برخی از گونه ها مهره داران را هم می گیرند؛ و از انبر خود برای مهار واز بین بردن طعمه استفاده می کنند؛ و خودشان هم توسط حیوانات بزرگتر طعمه می شوند.

عقرب ها نیش سمی خود را هم می توانند برای شکار وهم برای دفاع از خود استفاده کنند؛ جالب است بدانید که در آفریقای غربی، میانمار و اسیای شرقی از عقرب به عنوان خوراک استفاده می کنند؛ عقرب سرخ شده به طور سنتی در شاندونگ چین خورده می شود.

عرضه کنندگان عصاره زهر عقرب

اطلاعاتی مختصر در مورد زهر عقرب تلخ

اطلاعاتی مختصر در مورد زهر عقرب تلخ ایران تنها کشور تولید کننده انتی سرم عقرب زدگی در خاورمیانه است، که در انحصار موسسه رازی قرار گرفته است، و استان خوزستان و کرج در زمینه تولید آن فعالیت دارند. عقرب ها پس از آنکه از صیادان خریداری شدند، بر اساس گونه های خود جداسازی و با استفاده از دستگاه شوک الکتریکی زهرگیری می شوند، و این زهر های مایع با استفاده از دستگاه های مخصوص خشک می شوند، و طی یک فرآیند خاص در ساخت انتی ژن استفاده می شوند.

انتی سرم عقرب زدگی از اسب ماده تولید می شود، انتی سرم در چند نوبت به اسب تزریق می شود، و بعد با گرفتن پلاسمای خون ان طی مراحل آزمایشگاهی این خون تصفیه و به انتی سرم عقرب زدگی تبدیل می شود. ** عرضه زهر عقرب زرد در ایران بیشتر توسط دانشگاه ها و بخش جانور شناسی و سایت های معتبر صورت می گیرد، امکانات بسیاری زیادی برای نگه داری زهر و پرورش عقرب لازم است، و فقط کشورهای مانند المان و امریکا در این حوضه سرمایه گذاری کرده اند؛ چون برای جداسازی پروتئین موجود در زهر عقرب نیاز به دستگاه های پیشرفته می باشد، که سرمایه گذاری زیادی برای ایجاد چنین ازمایشگاهی لازم است؛ به امید روزی که ما هم در کشورمان شاهد چنین پیشرفت های نوینی باشیم. **

نکات مهم در انتخاب زهر عقرب زرد

در حالی که بسیاری از افراد به دلیل زهر و ناخن های ترسناک آنها از زهر عقرب زرد کوچک می ترسند، و آن را یک جانور بی فایده می دانند، بهتر است قبل از آنکه دست به کشتن آن بزنند، بدانند دانشمندان دریافتند که این موجودات ترسناک می توانند، برای انسان فواید بسیاری داشته باشند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که سم عقرب به عنوان مسکن درد و درمان بیماری های مانند: لوپوس و ارتریت روماتوئید موثر بوده است، اکنون محققان دانشگاه استنفورد و مکزیک کشف کرده اند که عقرب یافت شده در مکزیک شرقی دارای یک سم است، که میتواند خواص ضد باکتری در خود داشته باشد. مقاومت ضد میکروبی یک مشکل در سراسر جهان است، متخصصان بهداشت می ترسند اگر دیگر ضد میکروب های موجود برعلیه آنها اثر نگذارد، به زودی عفونت های باکتریایی شایع می توانند تهدید کننده زندگی باشند. محققان در حال بررسی سموم مارها، عقرب ها، حلزون و حیوانات سمی هستند، تا عوامل جدیدی برای مقابله با باکتری های مقاوم در برابر دارو را پیدا کنند. مطالعه اخیر برای جدا سازی ترکیبات موجود در زهر عقرب و سنتز آنها در ازمایشگاه برای ساخت نسخه های شیمیایی مصنوعی از زهر انجام شده است، زهر طبیعی و همچنین نسخه مصنوعی ان قادر به از بین بردن باکتری های مانند استافیلوکوکوس و تعداد کمی کاراکوس شده است. دانشمندان خاطر نشان کردند که سم عقرب گرانقدرترین مواد در جهان است، به همین دلیل است که آن ها تمرکز زیادی بر شناسایی مواد مهم موجود در زهر و تولید آن به صورت مصنوعی دارند، که ممکن است روزی مردم به جای آنکه عقرب را زیر پای خود له کنند، به جمع آوری آن بپردازند

5 ویژگی مهم عصاره زهر عقرب هوتنتوتاسالسی

5 ویژگی مهم عصاره زهر عقرب هوتنتوتاسالسی زهر عقرب هوتنتوتاسالسی که حالت مایع دارد، مخلوطی از سموم عصبی است، که علاوه بر سموم عصبی طیف وسیعی از دیگر مولکول های فعال زیستی را می توان در زهر عقرب یافت. پیشرفت در جدا سازی مولکول های مفید آن نه تنها امکان توسعه درمان های موثرتر در برابر علائم عقرب زدگی را فراهم می آورد؛ بلکه منجر به ایجاد درمان برای بیماری های به طور مثال: ضد درد، ضد سرطان، ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس شده است.

بنابراین زهر عقرب شفاف می تواند هدایتی برای توسعه درمان های جدید علیه بیماری های فعلی و نوظهور باشد. زهر تولید شده پس از استخراج اگر در هوای آزاد قرار بگیرد، بعد از چند دقیقه از بین می رود، و این باعث شده شرایط نگه داری از زهر عقرب مایع بسیار دشوار شود.

به همین خاطر پرورش دهندگان مجبورند که زهر مایع را فریز کنند، که البته آن هم تا یک ماه بیشتر دوام نمی اورد، و همین هم علت گرانی بیش از حد این مایع شده است، و از طریق خشک کردن زهر، ماندگاری آن را بالا می برند که می توان آن را تا ۲ سال نگه داری کرد.

زهر عقرب تلخ که برای دفاع و کشتن خلق شده است، الان در جایگاه پرارزشترین مایع قرار گرفته است، جالب اینجاست که بدانید همه گونه های عقرب زهر تولید نمی کنند، تنها چند نوع از عقرب ها زهر آن ها کشنده و مورد استفاده است. پروتئینی که در این زهر مایع وجود دارد برای ورم مفاصل و درمان فلج چندگانه و عارضه های روده ای کاربرد دارد.

در سال های اخیر نیز از زهر عقرب که زیستگاه آنها در مناطق مرزی سوریه، عراق و تا حدودی غرب ایران است، به صورت موفقیت امیزی در معالجه انواع تومور ها استفاده شده است. با وجود همه این موفقیت ها، تولید زهر عقرب بسیار کم و قیمت بالای آن مانع از عرضه گسترده دارویی آن شده است.

آشنایی با انواع عصاره زهر عقرب دوریه

از هزاران سال پیش مصری ها به این پی برده بودن که عقرب ها جانوران با ارزشی هستند، و آنها از زهر عقرب برای بیماری لاعلاج فرعون استفاده کرده بودند، و در بیشتر کتیبه های آنها نقش عقرب وجود دارد. در میان‌ زهر عقرب پروتئینی به نام پیتید وجود دارد که ویژگی ساختاری پیچیده ای دارد، و همچنین شاید جالب باشد که بدانید زهر عقرب در علم کشاورزی هم استفاده می شود.

زهر عقرب را می توان به عنوان یکی از بهترین افت کش ها دانست، که با خاک بسیار تجزیه پذیر می باشد، که همین باعث می شود ساختار آب و خاک تغییر نکند و نمی تواند به انسان ها و حیوانات راه پیدا کند. به دلیل عمر بالای و بسیار کم مصرف و کم فعالیت بودن عقرب پرورش عقرب راحت شده و در بسیاری از کشورها از زهر عقرب پرورشی در طب صنعتی استفاده می کنند، و همچنین در علم پزشکی نوین کاربرد های بسیاری دارد.

هدف از تحقیقات درباره تولید داروهای که با منشاء طبیعی و بدون استفاده از ترکیبات مصنوعی هستند، کاهش عوارض جانبی آنها در بین بیماران است، که زهر عقرب زرد برای ساخت این ترکیبات دارای پتانسیل بالایی می باشد، اما هنوز بسیار ناشناخته است.

مشخصات مهم زهر عقرب شفاف

مشخصات مهم زهر عقرب شفاف گاردیوم یکی از گونه های خطرناک از عقرب ها است، زهر عقرب گاردیوم یک انسان بالغ را به راحتی از پا در می اورد، ولی سایر عقرب ها فقط عوارض جانبی به جای می گذارند، این نوع بیشتر در استان هرمزگان و خوزستان یافت می شود.

گاردیوم پرارزشترین زهر را دارا می باشد، و در تولید زهر نسبت به بقیه گونه های خود بخشندتر است‌. یک قطره زهر عقرب قادر به کشتن یک انسان است، اما به گفته کارشناسان زهر عقرب و عنکبوت دارای مولکول های با ارزشی برای مقابله با میکروب های است که به انتی بیونیک های موجود، مقاوم شده اند.

زهر عقرب معمولا باعث تعریق، حالت تهوع، استفراغ، بیش از حد لرزیدن و بی قراری و در مواردی نارسایی قلبی می شود، که ممکن است منجر به مرگ شود، با توجه به اثرات بد، فواید بسیار ان از زمان های قدیم تا به امروز مورد توجه بوده است.

از آنجا که شرکت های داروسازی به زهر عقرب، زیاد دسترسی ندارند، امیدواریم با عرضه نمونه های تولید شده به آنها ساخت داروهای جدید آغاز شود، یک کمیته بهداشتی در بریتانیا پس از بررسی جامع، در گزارشی به شرکت های دارویی پیشنهاد کرد در صورت ساخت داروی جدید یک میلیارد یورو پاداش داده شود.

نکاتی در خصوص عصاره زهر عقرب

برای تولید و پرورش عقرب، محیط پرورش باید ویژگی های خاصی داشته باشد که آسیبی به عقرب ها وارد نشود به طور مثال: • داشتن هوای پاک، تمیز و ایمنی کافی برای جلوگیری از ورود آلودگی ها و مشکلات دیگر الزامی می باشد، تا به هنگام استخراج زهر به دست آمده خراب نشود.

• بهتر است پایه های قفس عقرب در تابستان با شن و ماسه ودر زمستان با سبوس گندم پوشانده شود، تا شرایط زیستی عقرب ها را مانند محیطی که از آن آمده اند فراهم شود، ودر مراقبت و بیرون اوردن زهر آنها لازم است از یک شخص متخصص استفاده شود.

• برای آب عقرب ها بهتر است در تابستان اب به طور دوره ای با بطری در بستر پاشیده شود، که رطوبت بالا را حفظ کند، در حالی که در زمستان یک ظرف اب با سطح کم عمق در مرکز هر جعبه قرار می گیرد.

• در تغذیه آنها حشرات زنده مانند ملخ، جیرجیرک یا مگس و پروانه هفته ای یک بار به عنوان غذا پیشنهاد می شود، و بهتر است غذای آن ها را در شب بدهید، زیرا آنها درشب فعالیت بیشتری دارند. • پاکیزگی جعبه های عقرب که در آن نگه داری می شوند، بهتر است روزانه تمیز شود، و شن و ماسه پس از هر یک ماه تغییر کند.

• برای نور و روشنایی محل نیاز نیست زیاد هزینه کنید، چون انها به مناطق تاریک عادت دارند، ودمای بین ۲۱ تا ۳۲ درجه برای انها مناسب است. روش های زیادی برای جمع آوری زهر عقرب توصیف شده است، که می توان آن را با روش های مختلفی مانند: تحریک دستی و تحریک الکتریکی انجام‌ داد.

• در روش دستی عقرب را با کمک نوار بر روی دستگاه مخصوص آن ثابت کرده و نوک دم آن را بر لوله مویرگی درجه بندی شده قرار می دهند، سپس شکم عقرب را به کمک دست تحریک می کنند، که زهر آن آزاد شود

• در روش تحریک الکتریکی این بار هم عقرب را به کمک نوار بر روی دستگاه مخصوص زهرگیری ثابت کرده، ولی این بار به کمک الکترود ۵ثانیه به عقرب شوک وارد می کنند تا زمانی که زهر خارج شود، به همین منظور بدن عقرب را در محلول نمکی برای هدایت الکتریکی بهتر غوطه ور و با الکترود شوک وارد می کنند.

پس از زهرگیری مایع بدست امده را برای مدت کوتاهی فریز می کنند، چون امکان خراب شدن ان زیاد است پس مجبورند ان را خشک و پودر کنند. این پودر در بسیاری از شرکت های بهداشتی و داروسازی، عطاری ها و همچنین طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد، در ایران ۶۰ گونه عقرب وجود دارد که ۴ نوع ان ها بسیار ارزشمند است

راه های خرید عصاره زهر عقرب پرورشی

راه های خرید عصاره زهر عقرب پرورشی عقرب زرد حفار ادونتوبوتوس دوریه، گونه ای از عقرب است که قادر به حفر زمین تا عمق ۴۰ سانتی متر می باشد، که بیشتر در مناطق بیابانی و مناطق خشک با پوشش های گیاهی دیده می شوند، زهر عقرب دوریه نسبتا قوی می باشد، ولی احتمال مرگ فرد مسدوم اندک است. درمان مرگبارترین پشه در دنیا با زهر عقرب یکی دیگر از خواص آن است، مالاریا هر ساله ۱۰۰ برابر همه ی حملات حیوانات درنده قربانی می گیرد؛

ازمایش های به تازگی ثابت کرده است که زهر عقرب توانایی مبارزه با این بیماری را دارد و می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند. علیرغم اثرات خطرناک وتهدید کننده عقرب زرد خواص درمانی آن در طب باستان از هزاران سال پیش تا به الان توسط انسان ها قرار گرفته است. امروزه ارزش درمانی بالقوه ترکیبات مختلف زهر عقرب به طور فزاینده ای مورد بررسی قرار می گیرد؛ خرید عصاره زهر عقرب از طریق این مجموعه به راحتی اکان پذیر است.

زیرا این ترکیبات ممکن است منجر به امید بخشی برای توسعه داروهای جدید باشد. این کشنده درمانگر که زهر مایع آن بسیار با ارزش است، به کشورهای آمریکا و اروپا وکشورهای عربی صادر می شود. گفته می شود که زهر عقرب برای مداوای بیمارهای خاص و تولید انتی بیوتیک در پزشکی استفاده می شود؛ همچنین وجود کلوروتوکسین در زهر عقرب، باعث تشخیص اندازه و موقعیت تومورهای سرطانی در علم پزشکی شده است

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما