صادرات انواع زهر عقرب گرمی

زهر عقرب گرمی گرانبهاترین میعاد در جهان سم یا همان زهر عقب است که قیمت زهرعقرب هر یک گرم گرم خشک عقرب برابر با 80 میلیون تومان است، بر همین اساس این روزها ما می توانیم قیمت ارزان قیمت زهرعقرب موجود را بگذاریم، چرا که بسیار سودآور است. این شغل یکی از نوپاترین شغل ها است که درآمد میلیونی دارد و باعث می شود جوانان اشتیاق برای فعالیت در زمینه پرورش عقب داشته باشند.

صادرات انواع زهر عقرب گرمی

3 نکته مهم در مورد زهر عقرب تلخ

3 نکته مهم در مورد زهر عقرب تلخ ایران تنها کشور تولید کننده آنتی سرم عقرب زدگی خاورمیانه است، البته یک سایت تحقیقاتی در کشور عربستان در این زمینه فعالیت می کند.

  1. آنتی سرم زهر عقرب تلخ که در ایران تولید می شود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. آنتی سرم ایران گرانترین آنتی سرم عقرب زدگی است و این یک نوع درآمدزایی از زهر عقرب است و حتی میتوان از روغن عقرب هم استفاده های بهینه ای داشت.
  2. عقرب های ایرانی انواع متنوعی دارند که در اندازه های کوچک و بزرگ موجود هستند. خطرناک ترین نوع عقرب ها در ایران زندگی میکنند و مرکز پرورش عقرب ایران را میتوان استان خوزستان دانست.
  3. این جانور بیابانی سم بسیار مهلک و کشنده ای قسمت انتهای بدن یعنی دم خود دارد، که سوای خطرات جانی و مرگبار، در صورت استفاده درست از سم عقرب، میتوان جان بسیاری از آدم ها رو هم نجات داد. چرا که این سم کشنده مصارف دارویی داشته و برای تسکین درد و از بین برنده انواع عفونت ها کاربرد دارد.

همچنین در کشورهای شرقی مثل چین، عقرب سرخ شده یا کبابی از تنوع های غذایی به شمار میرود و مشتریان بسیار زیادی هم دارد. چینی ها معتقدند خوردن عقرب میتواند بدن را در مقابل بسیاری از بیماریها مصون نگه دارد و همچنین باعث افزایش طول عمر و عقب افتادن پیری میشود.

البته هر زهر عقرب مایع خوراکی نیست و باید از قبل توسط مراجع زیربط تأیید شده باشد. همچنین زهر عقرب گاردیوم باید قبل از مصرف ، از بدنشان استخراج شود و غده ی سم ساز هم خارج شده باشد.

5 ویژگی مهم زهر عقرب مایع

کژدم یا عصاره زهر عقرب جانوری است که از طریق دم ، دیگر موجوداتی را به خود جلب می کند و گزدم یا کژدم زیباترین و علمی ترین قدیمی است که به این جانور نسبت داده است.

  1. در برخی از مناطق کشور ازجمله استان خراسان و چهارمحال و بختیاری حتی امروز هم همین موجود است که گزدم ساخته شده است. چه کژدم نیز واژه اعمال می شود که با توجه به ویژگی های دم عقرب برای این موجود مناسب است ، اما بیشتر مردم ایران موجود هستند با همان نام عربی یعنی عقب شناخته شده است.
  2. بررسی نشان داده شده است در جاهایی که انسان طبیعت را دستخوش تغییر کرده است و با مصالح مانند سنگ برای خود محلی را به عنوان محل سکونت ساخته شده است جمعیت عقب بیش از اندازه طبیعی است. در روستاها و شهرهای کوچک استان خوزستان کژدم گزدیدگی به عنوان یکی از مشکلات اساسی که وجود دارد و بخشی از این آموزش به این دلیل است که مردم عادی با مصالح ابتدایی و قدیمی در این مناطق برای خودشان مسکن ساخته شده اند.
  3. اگر در شرایط طبیعی مجاز باشد در این منطقه در هر هزار متر مربع 5 تا 6 عقرب پیدا کرد در این اماکن و در زیر ساختمان آنها در هر صد متر 200 تا 400 کدم پیدا کنید. یعنی یک نوع ساختمانی سازگار با تولید جمعیت و تکثیر کژدم باعث پیدا شدن آن می شود.
  4. به درمان بیماران عضلانی، مفصلی و آرترز روماتیسمی کمک نموده و بیماری لوپوس را نیز درمان خواهد نمود، همچنین به جراحان جهت عمل جراحی برای بالا بردن جریان خون به قلب کمک خواهد نمود.
  5. زهر عقرب از بهترین آفت کش است که می تواند در کشاورزی بکار رود و از مزایای آن این است که توسط خاک تجزیه می شود و عاری از مضرات است.

اگر به دستگاه رنگ آمیزی تومور وصل شود سلول های سرطانی را نمایان می کند چون دارای خاصیت فلورسنت است. در صورت استفاده از آن در پیوند از نپذیرفتن عضو توسط بدن و نابودسازی آن جلوگیری خواهد شد. زهر عقرب به درمان بیماری مالاریا نیز کمک خواهد نمود.

یکی از نکات جالب توجه و عجیب در مورد این موجودات وابستگی آنها به آب و اکسیژن است. «عقرب ها به آب چندانی نیاز ندارند. آنها خیلی کم اتفاق می افتد که آب را به صورت جداگانه بنوشند.

در واقع آنها آب مورد نیاز بدنشان را از بدن طعمه ها تامین می کنند. عقرب ها موجودات سرسختی هستند. این جانوران به اکسیژن خیلی کمی نیاز دارند، طوری که ۲۴ ساعت می توانند بدون اکسیژن در عمق آب ها زنده بمانند یا اینکه ماه ها در یک بطری دربسته دوام می آورند.» به گفته آقای محقق، این بندپایان در مقابله با گرسنگی و تشنگی هم بسیار مقاوم هستند و به راحتی می توانند تا ۳ ماه بدون آب و غذا زنده بمانند

شاخصه های بارز زهر عقرب گاردیوم

شاخصه های بارز زهر عقرب گاردیوم عقرب اندروکتونوس کراسیکودا در اندازه متوسط با دم صاف و تخت دارای اندازه ۵۰ میلیمتر است. بدن به رنگ قهوه ای تیره و در مواردی سیاه رنگ است.

دارای لبه های دندانه دندانه در بیشتر قسمتهای پشت شکم و موهای کوتاه تیره رنگ متعدد در قسمتهای مختلف شکمی و سایر اندام. دارای چنگال های بزرگ که در قسمت های ابتدایی بسیار پر قدرت است.

به طور کلی ظاهری خشن و خوف آور دارند. آندروکتونس کراسیکودا Androctonus Crassicauda انواع کژدم غیر حفاری است که اندازه آن تا ١٢ سانتی متر نیز می‌رسد. این گونه که کژدم سیاه نیز نامیده می‌شود آندروکتونوس کراسیکودا گونه ایست به رنگ قهوه‌ای، خرمایی، زیتونی تا سیاه ، شانه‌ها، کلیسرها، انتهای پاها وسطح شکمی کژدم به رنگ زرد روشن می‌باشد .این عقرب ایرانی دارای نیش بزرگی است که هنگام گزش موجب درد شدیدی می‌شود.

رنگ بیشتر عقرب ها زرد متمایل به قهوه ای، خاکستری، سیاه و قهوه ای است و اندازه کوچکی تا ۱۸ سانتی متر دارند. بدن آن ها که حالتی تخت دارد باعث شده که عقرب ها بتوانند از شکاف های بسیار باریک عبور کنند. آن ها برای شکار می توانند نیش خود را که در انتهای دم قرار گرفته به آن حیوان که بیشتر حشرات موذی است، تزریق کنند.

از جمله شکارهای آن ها می توان به سوسک های سیاه و قورباغه ها اشاره کرد. به طور دقیق تر شکار آن ها به این صورت است که ابتدا طعمه خود را نیش زده و سپس توسط آرواره هایشان طعمه را خرد کرده و بر اثر آنزیمی که ترشح می کنند، آن را به صورت مایع در می آورند.

غذای عقرب حتما باید به صورت مایع وارد بدن او شود به همین منظور، دهان او دارای پرزهایی است که شبیه فیلتری عمل می کند که از ورود ذرات جامد جلوگیری می کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، غذا خوردن در عقرب ها گاهی تا ۲۴ ساعت هم طول می کشد و آن هم به دلیل همین فرآیند مایع سازی مواد است. آب مورد نیاز برای عقرب هایی که در نواحی مرطوب زندگی می کنند، از آب های جدا مانند دریاچه و رودها تأمین می شود و آن هایی که در نواحی خشک زندگی می کنند، آب مورد نیاز خود را از طریق بدن طعمه استفاده می کنند.

مشخصات قابل توجه زهر عقرب پرورشی

  • زهرعقرب ازاجزا وفراکسیونهای متنوعی تشکیل شده که هر کدام خواص متفاوتی داردبعضی از اجزای سمی عقرب برای درمان بیماریهای اتوایمیون (بیماریهایی که ناشی ازکارکرد نادرست سیستم ایمنی بدن است)نظیر ام اس،لوپوس، بیماری کورن،پسوروزیازیس و آرتریت روماتوئید، کولیت زخم دار، بیماری التهاب روده بزرگ،سیروز صفراوی،دیابت تیپ ۱ و ۲ وبعضی دیگرموردتوجه قرار گرفته است.
  • زهر گزدم (کژدم)ها برعلیه انواع تومورهای بدخیم (کانسرها) بعلت ایجادآپوپتوز یاتوقف رشدومرگ سلولهای سرطانی واختصاصادر موردسارکوما (سرطان بافت هم بند)،تومورمغزی ونخاعی،سرطان پستان وکارسینومای سلولی کبدوهمچنین درتشخیص سرطان های ریه،پوست،مری،گردن رحم وکولون موردمطالعه قرارگرفته است.
  • کاربرددیگرآن درپزشکی دراختلالات انعقادی، پرفشاری خون،بیماریهای عروقی مغزی وبعنوان آنتی بیوتیک برعلیه قارچ ها،باکتری ها،انگل ها وویروس ها هم موردتوجه بوده است.از نوزاد عقرب نمیتوان زهر گرفت.
  • تا نام بیابان و صحراهای داغ و خشک به میان می آید، نگرانی و دلهره از وجود آنها صد چندان می شود. وحشت از وجود موجودی ریزنقش اما مجهز به سمی بسیار خطرناک و کشنده. سلاطین مرگ ، «عقرب ها». می گویند عقرب های ایرانی گزنده ترین عقرب ها در جهان هستند.
  • مأوای این موجودات در بیابان هاست، در دشت کویر و دشت لوت زیاد به چشم می خورند و همینطور در خوزستان، که سرزمین کژدم هاست و مهلک ترین عقرب های سمی در آنجا ریست می کنند. شاید شما هم یکی از چند میلیون آدمی باشید که در مورد این موجودات کنجکاوی می کنید

خصوصیات مهم عصاره زهر عقرب

خصوصیات مهم عصاره زهر عقرب بعضی از اجزای سم گزدم (کژدم)می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای مسکن قوی به منظور کاهش درد بیماران باشد، تحقیقات دانشمندان درخصوص شیوه های نوین ابداع داروهای مسکن جدید با منشأ ترکیبات طبیعی، نشان داده است که فراکسیون ها و پپتیدهای موجود در سم گزدم(کژدم)، در دستگاه عصبی و ماهیچه ای سبب واکنش می شود.

یکی از موثرترین کاربردهای زهرعقرب (کژدم) در جهت نابودی حشرات و آفات در بخش کشاورزی و بهداشت و به عنوان بیوپستیساید است که منجر به کاهش استفاده از مواد شیمیایی در روش های سنتی مبارزه با آفات می شود و به راحتی می تواند به حفظ محیط زیست و تعادل اکوسیستم و پایداری حیات کمک کند.

این سم در طبیعت تجزیه خواهد شد، بنابر این منجر به تغییر ساختار بیولوژیک و ماندگاری در آب و خاک نشده و نمی تواند به بدن حیوانات و انسان ها راه یابد. زهر گزدم (کژدم)به عنوان یک آفت کش پتانسیل بالایی دارد.

هر ترکیب سمی از پپتید های مختلف درون زهر عقرب تشکیل شده است که دارای میلیون ها سال پشتوانه تکامل و تجربه برای نابودی حشرات و تغذیه از آنان به کار گرفته شده است.

پپتیدهائی که از زهر گزدم(کژدم) استخراج می شود، برای هدف گیری، درمان و مهار سلول های سرطانی قابل استفاده است و در دنیا به عنوان داروی ضد سرطان مورد توجه قرار گرفته است.

متاسفانه هنوز در کشور ما استفاده درست و کامل از زهر گزدم(کژدم) نمی شود و کاربردهای سم عقرب درکشور ما در حال حاضر تنها به استفاده برای تولید پادزهر بر علیه عقرب گزیدگی هامنحصر می شود. چرا که در بعضی نقاط کشور مثل استان خوزستان عقرب گزیدگی زیادی داریم که مرگ آور نیز هستند، به همین دلیل تولید پادزهرعقرب بر علیه ۶ گونه از گزدم (کژدم)ها امری اجتناب ناپذیر است.

همه چیز درباره زهر عقرب دم سیاه

اما مشکل اینجاست که هنوز ابعاد زیستی زندگی گزدم(کژدم) نیاز به مطالعه دارد طول عمر و دوره زندگی عقرب به خصوص گونه های عقرب ایرانی به طور دقیق روشن نیست و برای پرورش عقرب اطلاعات بسیاری نیاز است. پرورش عقرب دهندگان احتمالی آینده باید با ویژه گیهای زیستی و رفتاری عقرب ایرانی به خوبی آشنا و آگاه شوند تا به توانند از پرورش عقرب بهرمندی مناسب داشته باشند در ضمن تا حد امکان کمترین میزان آسیب را به آن وارد کنند.

همچنین برای تولید زهر و زهرگیری عقرب امکانات، تکنولوژی و افراد متخصص نیاز است چون میزان سم عقرب بسیار اندک است و بر اساس گزارش در گونه های عقرب ایرانی شایع در کشور به طور متوسط از هر نمونه گزدم(کژدم) ۱ صدم میلی گرم تا حدود ۲ میلی گرم زهر خشک عقرب با روش الکتروشوک بدست می آید.

یعنی این که برای تهیه یک گرم زهر خشک عقرب از گونه های مختلف از عقرب ایرانی حدود ۵۰۰ نمونه تا ۱۰۰ هزار نمونه گزدم(کژدم) مورد نیاز است. دهقانی اضافه کرد: برای مثال برای تهیه یک گرم زهر خشک عقرب “ادنتوبوتوس دوریه” ۲۰۰۰ نمونه عقرب نر و ماده باید به روش الکتروشوک دوشیده شود که قیمت هر گرم زهر عقرب بر اساس گزارش های غیر مستند و در دسترس از آن ۸ تا ۱۲ هزار دلار هم خریداری می شود.

البته باید توجه داشت قیمت هر گرم زهر عقربممکن است برای هر نوع عقرب متغیر باشد لذا از نظر اقتصادی خیلی ارزشمند است ولی صبوری، بردباری و ظرافت در استحصال آن بسیار اهمیت دارد.

موضوع اهمیت اقتصادی زهر گزدم (کژدم)ها، موضوع نسبتاً جدیدی است و نیاز است که مسئولان در سطح کلان مانند وزرات بهداشت و وزرات کشاورزی بدان توجه کنند و شرایط را به گونه ای فراهم کنند تا کسانی که دانش و آگاهی لازم را دارند، بتوانند استفاده از این موهبت خدائی را توسعه دهند. ایران تنها کشوری است که در خاورمیانه آنتی سرم عقرب زدگی را تولید می کند البته یک سایت تحقیقاتی در کشور عربستان در این زمینه فعالیت می کند.

خرید بدون واسطه زهر عقرب گرمی

خرید بدون واسطه زهر عقرب گرمی برای خرید زهر عقرب گزیدگی ازپودرسم استفاده میشود.سم عقرب موردنظر برحسب درجه سمیت درمحلول استریل نمک طعام به رقت ۱۰ میلی گرم درمیلی لیترحل میشود.ازاین محلول درشروع کارمقادیر کم سپس با افزایش پلکانی زیرجلداسب تزریق میشود.

یک هفته پس ازپایان دوره ایمن سازی وپس ازاطمینان از ایمنی کافی،سه بار(فاصله ی ۴-۳روز) وهربارمتناسب با بزرگی جثه اسب،حدود ۶-۴ لیترخون گیری میشود.این خون درظرف شیشه ای محتوی سیترات سدیم جمع میشود.

پس ازجداکردن سلولهای خونی،پلاسما را تصفیه وآلبومین حذف میشود.سرم حاصل راباگذراندن از روی صافی مناسب استریل وپس ازآزمایشهای لازم بصورت مایع یاخشک درشیشه های مناسب بسته بندی میکنند.

زهر عقرب پرورشی یابرداشت ازاسکورپیوناریم بمنظور دوشیدن زهرعقرب می توانداقتصادی باشدچرا که این موجود بسیار کم مصرف وکم فعالیت بوده وطول عمربالایی داردهمچنین درمکانهای بیابانی وکویری یعنی اکثرمناطق کشوریافت می شود

.تاکنون ۶۴گونه عقرب (مثل عقرب گادیم و عقرب کراسیکودا یا زهر عقرب دم سیاه و…) درکشورشناسایی شده است. لذاباتوجه به این غنای گونه علاوه برپرورش مصنوعی دراسکورپیوناریم میتوانیم بصورت طبیعی نیزبرداشت داشته باشیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما