صادرات انواع زهر عقرب سیاه پرورشی

زهر عقرب سیاه پرورشی منبع غنی از مولکول های زیستی است ، که می تواند فعالیت فیزیولوژیکی میزبان را در ایجاد لخته اختلال ایجاد کند و همچنین ممکن است دارای پتانسیل درمانی باشد.

سم عقرب تولید شده توسط سلولهای ستونی غده سم مخلوط پیچیده ای از موکوپلی ساکاریدها ، پپتیدهای عصبی سمی و سایر اجزای آن است.

صادرات انواع زهر عقرب سیاه پرورشی

3 نکته مهم در مورد زهر عقرب تلخ

3 نکته مهم در مورد زهر عقرب تلخ • زهر عقرب سیاه مایع منبع غنی از مولکول های زیستی است، که می تواند فعالیت فیزیولوژیکی میزبان را در ایجاد لخته اختلال ایجاد کند و همچنین ممکن است دارای پتانسیل درمانی باشد. عقرب بعنوان قدیمی ترین گونه سمی به دلیل سم بسیار مورد بررسی قرار گرفته است.

• اثر سمی و دارویی سم عقرب تا حد زیادی به دلیل منبع غنی آن از مولکولهای کوچک و پپتیدهای مختلف است. چندین هدف جدید دارویی از طریق مطالعات مختلف از سم عقرب شناسایی شده است.برخی از عقرب های اصلی خانواده بوتیده هستند که در شبه جزیره عربستان یافت می شوند.

• ترکیبات مختلف زهر عقرب خام عبارتند از آب ، مخاط ، الیگوپپتیدها ، نوکلئوتیدها ، اسیدهای آمینه ، یون ها ، انتقال دهنده های عصبی ، نمک ها ، پپتیدهای با وزن مولکولی کم ، فلزات ، موکوپروتئین ها ، موکوپلی ساکاریدها ، هیالورونیداز ، فسفولیپاز ، سروتون ، آمین های بیوژنیک و بسیاری از مواد ناشناخته.اثر درمانی سم عقرب نشان داده شده است که با چندین بیماری از جمله سرطان ، به ویژه سرطان پستان در ارتباط است.

از آنجا که هیچ توضیحی در مورد عناصر مختلف موجود در سم زهر عقرب دوریه وجود ندارد ، ما این مطالعه را به منظور فهرست بندی عناصر مختلف و فراوانی آنها در سم عقرب با استفاده از طیف سنجی جرمی پلاسما-جفت شونده (ICP-MS) انجام دادیم.

ترکیب عناصر مختلف و غلظت آنها با یونیزاسیون سم با استفاده از پلاسمای جفتی القایی تولید شده توسط گاز آرگون و ژنراتور فرکانس رادیویی و به دنبال آن جداسازی و کمی سازی با استفاده از طیف سنج جرمی چهار برابر تعیین شد

خصوصیات قابل توجه زهر عقرب سیاه مایع

در طبیعت ، حیوانات برای دفاع از خود یا شکار از زهر استفاده می کنند. در آزمایشگاه ، دانشمندان دریافتند که می توان از پروتئین های سمی در پزشکی استفاده کرد.محققان به عنوان مثال در استفاده از سم عقرب برای درمان تومورهای مغزی در انسان موفق بوده اند.

به جای آسیب رساندن به سلولهای عصبی و عضلانی سالم ، می توان از سمی مانند کلروتوکسین برای جلوگیری از سیگنالهای سلولهای سرطانی استفاده کرد. مسدود کردن این سیگنال ها از رشد آنها جلوگیری می کند. دانشمندان همچنین روش هایی را کشف کرده اند که در آنها اثر فلج می تواند برای انسان مفید باشد. به عنوان مثال هنگامی که بیمار وارد عمل می شود ، مهم است که بدن وی هنگام انجام عمل جراحی بسیار بی حرکت باشد.

حتی یک حرکت کوچک نیز می تواند باعث یک اشتباه بزرگ شود. بنابراین ، علاوه بر داروهایی که باعث خواب می شوند ، اغلب داروهایی به بیماران داده می شود که باعث فلج موقتی می شوند در حالی که پزشک جراحی را انجام می دهد.هرچه بیشتر درباره پروتئین ها و شکل آنها بیاموزیم ، بیشتر درک می کنیم که چه چیزی ممکن است در بدن ما رخ دهد و چرا. دانستن این موضوع به محققان کمک می کند تا داروها و روش های درمانی بهتری را طراحی کنند.

سم عقرب مخلوطی از پلی پپتیدها ، نوکلئوتیدها ، لیپیدها ، موکوپروتئین ها ، آمین های بیوژنیک و سایر مواد ناشناخته است. مقادیر ترکیبات تولید شده متغیر است و ممکن است به نمونه حیوانی و تعداد نیش ها (و در نهایت استخراج ها) متکی باشد. به طور قابل توجهی ، مشتقات عقرب با فعالیت آنزیمی کمتر نشان داده می شوند. کل پپتید موجود در سم از 5٪ وزن خشک شده آن فراتر نمی رود.

این بخش حاوی پلی پپتیدهایی است که به طور معمول به گروه های مختلفی از نظر ساختار ، سایتهای هدف ، ارتباط دارویی و سمیت برای پستانداران و یا حشرات و سخت پوستان تقسیم می شوند. طیف گسترده ای از پپتیدهای زیست فعال قبلاً خالص شده و از زهرهای عقرب مشخص می شوند ، تعداد کلی تخمین زده می شود که به 100000 مورد مختلف نزدیک شود ، در این میان فقط 1٪ آنها شناخته شده است. این خوشه بندی پپتیدها هنوز مورد بحث است.

با این حال ، خانواده های عادی هنوز تحت بررسی هستند. همراه با کانالهای یونی مورد هدف آنها ، چهار خانواده مختلف در نظر گرفته می شوند: پپتیدهایی که کانالهای سدیم ، پتاسیم ، کلرید یا کلسیم دردار را تعدیل می کنند.

اطلاعاتی درباره زهر عقرب سیاه پرزدار

اطلاعاتی درباره زهر عقرب سیاه پرزدار حیوانات در شرایط استاندارد آزمایشگاهی با خوراک و هوادهی نگهداری شدند. با ایجاد شوک الکتریکی سم خام از حیوانات جمع آوری شد. زهر عقرب پرورشی از مجموع 80 حیوان از هر گروه جمع آوری شده و در 80 درجه سانتیگراد ادغام و ذخیره شدند.

روش تجربی برای جمع آوری سم مطابق با هنجارهای کمیته اخلاق و مراقبت از حیوانات ، شهر پزشکی نظامی شاهزاده سلطان ، ریاض ، عربستان سعودی انجام شده است مرگبار یکی از خطرناک ترین عقربهای کره زمین است و اتفاقاً آنچه باعث خطرناک شدن آن می شود گرانترین مایع جهان نیز هست.

این مواد برای هر گالن 39 میلیون دلار هزینه دارد. حالا ، حتی اگر پول هم داشته باشید ، نمی توانید فقط بروید و یک گالن از آن چیزها را بخرید ، زیرا فقط می توانید آن را به مقدار بسیار ناچیز تهیه کنید.

تهیه این مواد سخت است. زهر عقرب تلخ تقریباً همیشه با دست ، یکی یکی دوشیده می شوند. و یک عقرب حداکثر فقط دو میلی گرم سم در هر بار تولید می کند. عضلات بدن شما توسط حرکت مولکول های خاصی به نام یون کنترل می شوند. بسته به نوع یون و اینکه سلولهای عضلانی از داخل یا خارج حرکت می کنند ، سلول ها شل می شوند یا منقبض می شوند.

یکی از این یون ها کلرید است که به سلول های عضلانی کمک می کند تا بدانند چه زمانی باید آرام شوند. وقتی تمام سلولهای عضله منقبض می شوند ، آن عضله خم می شود. این امر باعث می شود شما بتوانید دست ها ، پاها و سایر قسمت های بدن خود را حرکت دهید. یونها از طریق منافذی در غشای سلولی به نام کانال وارد سلولهای عضلانی می شوند.

این کانالها از پروتئین ساخته شده و شکل خاصی دارند که فقط به مولکولها یا اتمهای خاص اجازه عبور می دهد. به عنوان مثال کانال های کلرید به طور خاص طوری طراحی شده اند که فقط اجازه یون های کلرید را به سلول می دهند و از سلول خارج می کنند.

الگوهای سم شناسی ایجاد زهر عقرب مایع ، تغییر عملکردهای همودینامیکی و قلبی عروقی است که از طریق تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم نوروتوکسین ها ایجاد می شود.جالب اینجاست که چندین مولفه زهر بعنوان داروهای بالقوه بسیاری از آسیبهای ناشی از خون و رئولوژیک بدنبال آن هستند. بیشترین تماشایی استفاده از سم عقرب در قارچ چینی برای بهبود رئولوژی خون و هموستاز است.

نکات کلیدی در انتخاب زهر عقرب شفاف

اینها تنها چند مزیت پزشکی است که محققان در زهر عقرب یافته اند. و هرچه بیشتر در مورد آن تحقیق کنند ، کاربردهای بیشتری پیدا می کنند. که به معنای رشد تقاضای این سم معجزه آسا است.

بنابراین دانشمندان در حال تلاش برای یافتن راه هایی برای دستیابی سریع تر به آن هستند. مانند این گروه خارج از مراکش ، که اولین ماشین کنترل از راه دور را برای شیردوشی عقرب اختراع کردند.

می تواند با خیال راحت حداکثر چهار عقرب را در یک زمان شیر دهد. شاید به نظر زیاد نرسد ، اما چهار برابر سریعتر از انسان است. دانشمندان امیدوارند طی چند سال به بازار راه یابند و روند کار را سریعتر و ایمن تر کنند. عقرب مرگبار ، یکی از کشنده ترین عقرب های جهان است.

دم آن پر از زهر قدرتمند است. نیش عقرب مرگبار بسیار دردناک است و همچنین باعث فلج ، ناتوانی در حرکت یا احساس بخشی از بدن می شود. عقرب از این سم برای شکار حشرات مانند جیرجیرک که منبع اصلی غذایی آن است استفاده می کند. استفاده دیگر از پپتیدهای خرید زهر عقرب در درمان قلب و عروق ، تنظیم حرکت حرکت خون از طریق مهار سیستم رنین- آنژیوتانسین است.

به همین دلیل ، هاجسون و ایسیستر کاربرد بالقوه انواع عصاره های حیوانات سمی را در کشف داروهای قلبی عروقی بررسی کرده اند. آنها اشاره كردند كه استخر پپتیدهای تقویت كننده برادی كینین (BPP) ، استخراج شده از انواع مارها و عقرب ها ، از تجزیه برادی كینین درون زا و سنتز آنژیوتانسین (انقباض كننده عروق) جلوگیری می كند.

چنین تأثیراتی منجر به کاهش فشار خون سیستمیک می شود . موارد دیگر ، هیپوتانسین های استخراج شده از سم عقرب، باعث افت فشار خون می شود اما بدون دخالت در فعالیت آنزیم های تبدیل کننده آنژیوتانسین. تصور می شود مکانیسم عملکرد آنها از طریق آزاد سازی اکسید نیتریک واسطه باشد و یک استراتاژ دوم برای بهبود زخم بیماری ارائه می دهد

درباره ویژگی های زهر عقرب سیاه پرورشی

درباره ویژگی های زهر عقرب سیاه پرورشی عقرب مرگبار با غافلگیر کردن طعمه خود غذای خود را می گیرد. در زیر صخره هایی که در انتظار یک کریکت بدون شک یا حشره کوچک دیگر است پنهان می شود ، سپس بیرون می زند و آن را می گیرد.

از آنجا که انبرهای آن بسیار قوی نیستند ، برای جلوگیری از دور نگه داشتن آن ، باید به سرعت طعمه های خود را نیش بزنند. در طول لحظاتی از نیش خوردن ، کریکت فلج یا مرده است و به عقرب زمان زیادی می دهد تا از وعده غذایی خود لذت ببرد. سم عقرب حاوی یک زنجیره پروتئینی بسیار کوچک به نام کلروتوکسین است که فقط 36 اسید آمینه دارد. این پروتئین ریز اثر بسیار قدرتمندی دارد.

این کاملاً شکلی است که کانالهای کلرید را مسدود کرده و از ورود یونهای کلرید به سلولهای عضلانی جلوگیری می کند. بدون این که این یونها سیگنالهایی را به سلول های شما ارسال کنند تا به شما آرامش دهند ، عضلات بدن شما همه یکباره خم می شوند و فلج ایجاد می شود.

مختصری درباره فرآیند تولید زهر عقرب دوریه

چندین پپتید موجود در مایعات عقرب مجموعه های متنوعی از فعالیت های بیولوژیکی را با ویژگی های بالا به سایت های هدف خود نشان دادند. بسیاری از تحقیقات ، تأثیرات قوی آنها در برابر میکروب ها را مشخص کرده و پتانسیل آنها را برای تعدیل مکانیسم های مختلف بیولوژیکی که در بیماری های ایمنی ، عصبی ، قلبی عروقی و نئوپلاستی نقش دارند ، نشان داد.

به دلیل تنوع ساختاری و عملکردی مهم ، پیش بینی شده است که می توان از پپتیدهای حاصل از عقرب برای تولید داروهای خاص جدید استفاده کرد. بیش از 1500 گونه مختلف عقرب شناخته شده ، در سراسر جهان توصیف شده است. به طور کلاسیک ، این مرواریدها ، در کنار توزیع جغرافیایی، به دو گروه مختلف تقسیم می شوند: زهر عقرب سیاه بیابانی های جهان قدیم و جدید. سازندگان اساساً در آفریقا ، آسیا و آمریکای جنوبی توزیع می شوند.

آنها در یک خانواده ، گونه های خوشه ای با جناغ سه گوش شکل جمع شده اند. با این حال ، عقرب های جهان جدید ، با جناغی پنج ضلعی ، به طور گسترده ای در اروپا ، آسیا و آمریکا پراکنده شده اند. در رسانه های اجتماعی در ایران ، یافتن صدها عکس و فیلم به راحتی نشان می دهد که این مزارع عقرب را نشان می دهد. برخی از آنها نحوه دوشش سم را نشان می دهد: الکترودها ضربات الکتریکی کوچکی ایجاد می کنند که عقرب ها باعث می شود مقدار کمی سم از بدن خارج شود.

برای تأمین این تقاضا ، شکارچیان غیرقانونی ایران را شکار کرده اند تا عقرب ها را به طور زنده از استان های خراسان در شمال شرقی تا فارس در مرکز تا خوزستان در جنوب غربی به دست بگیرند.

آنها صید خود را با قیمت هایی که بین 3000 تا 7000 تومان در هر نمونه متغیر است (بین 0،17 تا 0،41 یورو) می فروشند. به تازگی ، چند دوستدار محیط زیست ایرانی زنگ خطر عقرب در حال کاهش را به صدا درآورده و این تجارت را به عنوان کلاهبرداری محکوم کرده اند. یکی از اولین کسانی که این کار را انجام داد ، علیرضا شهرداری ، کارشناس حیات وحش مستقر در تهران بود که در اداره محیط زیست کار می کند. وی در یک پست اینستاگرامی درباره خطرات ناشی از تب سم ساز ایرانی ها هشدار داد.

پخش زهر عقرب سیاه پرورشی به صورت مستقیم

پخش زهر عقرب سیاه پرورشی به صورت مستقیم یک چالش رایج در اختلالات قلبی عروقی و ترومبوز غلبه بر محدودیت کارایی داروها با مقاومت بیماران و نتایج جانبی نامطلوب است. از آنجا که اختلالات انعقادی و یا عوامل تنظیم کننده آن پس از نیش عقرب مشاهده شده است. زهر عقرب سیاه پرزدار و

فعالیت های سیستم عصبی عمدتا توسط چارچوب های منافذ کانال یونی دروازه دار اداره می شود. زهر عقرب شفاف اینها بعداً ترافیک یون را از طریق غشای سلولی تعدیل می کنند و شلیک و انتشار پتانسیل های عملکردی را که مسئول انتقال سیگنال هستند، تنظیم می کنند.

هرگونه بیان و یا عملکرد اجزای منافذ انحرافی باعث بیماری های عصبی می شود.به دلیل خاصیت بالا و غیرقابل رقابت بودن آنها با اجزای مختلف کانالهای دردار یونی ، نوروتوکسین های زهر بچه عقرب به عنوان یک کاندیدای بالقوه برای توسعه داروهای عصبی برجسته شده اند. تولید زهر عقرب از طریق این مجموعه امکان پذیر است. پخش زهر عقرب در سامانه صورت می گیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما