شرکت پخش زهر عقرب سیاه کشنده

  • عقرب‌ها (کژدم‌) از رده عنکبوتیان و از شاخه بندپایان هستند. نیش بسیاری از آنها کشنده نیست اما دارای عوارض جانبی فراوان می‌باشند. همان‌طور که از نام آن پیداست زهر عقرب سیاه کشنده یکی از انواع کشنده آنها است. برای آشنایی با خواص زهر آن با ما همراه باشید.

شرکت پخش زهر عقرب سیاه کشنده

خواص درمانی سم عقرب بالغ

خواص درمانی سم عقرب بالغ عقرب‌ها از رده عنکبوتیان و شاخه بندپایان (Arthropoda) هستند که نام دیگر آنها کژدم است در واقع این نام‌گذاری در گذشته به‌صورت گزدم بوده است یعنی جانوری که دم آن گزش ایجاد می‌کند و بعدها به‌دلیل تغییر ساختاری در واژگان آن به آن کژدم می‌گویند.
در ادامه به برخی از مهم‌ترین خصوصیات درمانی زهر عقرب 100% خالص در حوزه پزشکی و دارویی می‌پردازیم.
سرطان: شاید زهر عقرب نتواند به عنوان دارویی برای درمان سرطان به کار رود اما فایده بسیار مهمی که برای پزشکان دارد راهنمایی و تشخیص راحت‌تر سلول‌های سرطانی از سلول‌های سالم است. اما چگونه؟ در واقع سم عقرب همانند ماده فلوئورسنت (ماده‌ای که از خود تابش دارد) عمل می‌کند و سلول‌های سرطانی را به‌طور واضحی متمایز نشان می‌دهد.
مالاریا: حتماً با بیماری مالاریا آشنایی دارید یا حداقل نام آن به گوشتان خورده است. این بیمای توسط انگلی به نام پلاسمودیوم که در بدن پشه آنوفل زندگی می‌کند به بدن انسان منتقل شده و پس از درگیر کردن گلبول‌های قرمز خون با ایجاد تب و لرزهای منظم (معمولاً بین 24 تا 48 ساعته) در نهایت فرد را از بین می‌برد. در سم عقرب پروتئینی وجود دارد که با انتقال به نوعی قارچ انگل (پارازیت) با پلاسمودیوم که عامل اصلی مالاریا است مقابله کند.
پیوند: احتمال پس زدن عضو پیوندی در افرادی که عضوی در بدنشان پیوند شده کم نیست و این یکی از معضلات روش درمانی پیوند اعضا بود. یکی از راه‌های مقابله با وضعیت استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند کورتون‌ها (دوزهای بالای داروهای کورتیکواستروئید) می‌باشد که عوارض جانبی بالایی دارند به‌خصوص هرچه دوز آنها بالاتر باشد.
چند سالی است که سم عقرب این مشکل را هم تا حدودی مرتفع کرده است و از خود آن یا نسخه‌های سنتز شده آن به‌عنوان داروی سرکوبگر سیستم ایمنی استفاده می‌شود.

اطلاعاتی جامع درباره سم عقرب سیاه

اطلاعاتی جامع درباره سم عقرب سیاه با توجه به وضعیت آب و هوایی کشورمان و دارا بودن مناطق خشک و کویری ظرفیت مناسبی برای تولید و پرورش عقرب در آن وجود دارد.
زهر عقرب 100% خالص کمی مشکل به دست می‌آید و از 150 هزار عدد عقرب حدوداً 25 گرم زهر عقرب خشک به دست می‌آید اما با توجه به قیمت هر گرم آن که تا 70 یا 80 میلیون تومان نیز می‌رسد ارزش سرمایه‌گذاری در این بخش روشن می‌شود خصوصاً این‌که روز به روز بشر بیشتر به ارزش‌های درمانی و غیردرمانی آن پی می‌برد.
شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که سم عقرب سیاه چگونه به دست می‌آید؟
به دلیل صید بی رویه عقرب‌ها برای به دست آوردن سم آنها متخصصین این کار به زهر عقرب پرورشی روی آورده‌اند و پس از به دست آوردن گونه مورد نظر (در ایران 4 گونه بسیار کشنده وجود دارد) عقرب ها را تکثیر داده و زهر آنها را به دو روش زیر به دست می آورند:

الف) الکتروشوک: در این روش ابتدا توسط پنس با اندازه مناسب سر و دم عقرب را می گیرند و پس از مهار آن دو عدد الکترود به دو طرف غدد تولید کننده سم وصل کرده و در یک لحظه عقرب دچار شوک الکتریکی شده و سم با جهش به درون ویال یا ظرف شیشه ای ریخته می شود.
ب) سایش غدد: این روش به نسبت روش قبلی آسان تر است به طوری که قسمتی که در آن سم وجود دارد (تانسل) را از یک بند قبل از بند انتهایی جدا کرده و پس از خشک کردن آن درون دستگاه می کوبند و پودر به دست آمده را با آب مقطر حل کرده و زهر عقرب را توسط دستگاه سانتریفیوژ استخراج می کنند.

بررسی دقیق تر قیمت زهر عقرب سیاه کشنده

بررسی دقیق تر قیمت  زهر عقرب سیاه کشنده به‌طور میانگین هر گرم زهر عقرب خشک بین 70 تا 80 میلیون تومان ارزش دارد و هر 50 هزار عقرب 600 میلیون تومان بازدهی دارد.
حال تصور کنید اگر ما بخواهیم زهر عقرب خارجی تهیه کنیم علاوه بر قیمت خام محصول چقدر هزینه صرف نگهداری و انتقال و هزینه‌های دیگر به آن اضافه خواهد شد؟
بنابراین با تهیه از شرکت‌های داخلی می‌توان به سود بیشتر و به تبع آن سرعت بیشتری در امور پزشکی و دارویی که زمان هم در این امور از ارزش بالایی برخوردار است دست پیدا کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما