توزیع کلی زهر مایع عقرب صادراتی

امروزه از زهر عقرب به عنوان یک مایع بسیار گران بها در تمام دنیا یاد می شود، به طوری که هر گرم از این مایع را به قیمت چند میلیون تومان در کشور ما خرید و فروش می نمایند و از این رو خیلی ها به صنعت تولید این ماده روی آورده اند، شرکت هایی که به توزیع کلی زهر مایع عقرب صادراتی در کشور ما می پردازند، این محصول را از تولید کننده ها خریداری کرده و با نرخ مناسب به مصرف کننده ها عرضه می کنند.

توزیع کلی زهر مایع عقرب صادراتی

از خصوصیات زهر عقرب امپراطور چه می دانید؟

از خصوصیات زهر عقرب امپراطور چه می دانید؟ زهر عقرب امپراطور به عنوان یکی از سموم بسیار پرمصرف در صنعت تولید کردن آفت کش های کشاورزی در تمام دنیا شناخته می شود، که به طور کلی و از منظر زیست شناسی دارای خصوصیات زیر می باشد:

  • این ماده که به شکل یک مایع رقیق، بی رنگ و شفاف دیده می شود و از قسمت انتهایی دم این موجودات زنده خارج می گردد، چیزی جز یک نوع پروتئین خاص از بدن عقرب ها نیست که با موادی تحت عنوان توکسین و آنزیم ترکیب شده است.
  • توکسین ها مولد خاصیت سمی بودن این مایع هستند و آنزیم ها نیز فعال کننده این سم بوده و موجب سرعت بخشیدن به پروسه اثر گذاری آن در بدن موجودات زنده دیگر می شوند.
  • این زهر خاصیت قلیایی دارد و مزه آن بسیار تلخ و گزنده است، اما سایر ویژگی های ظاهری آن دقیقا مانند آب به نظر می رسد.
  • البته برخی از انواع این مایع دارای رنگ هستند و با توجه به یافته های محققین هرچه رنگدانه های موجود در این زهر ها بیشتر باشد، آن زهر خواص بهتری دارد و قوی تر عمل می کند.
  • البته زهر اکثر این موجودات برای انسان ها زیاد خطرناک و کشنده نیست، اما در مورد حیوانات کوچک و حشرات فوری به مرگ آن ها منتهی می شود و در اصل به همین دلیل است که از این ماده برای تولید کردن سموم کشاورزی استفاده می کنند.

مختصری درباره فرآیند تولید زهر عقرب

مختصری درباره فرآیند تولید زهر عقرب فرآیند تولید زهر عقرب یک پروسه نسبتا طولانی مدت و سخت است که به دقت فراوان، تجربه و مهارت نیاز دارد، چون این موجودات ذاتا خطرناک هستند و زهری که از بدن آن ها خارج می شود بسیار کم است و از این رو برای تولید هر گرم از این ماده گران بها، باید تعداد زیادی عقرب زهر گیری شوند.

در این فرآیند باید ابتدا عقرب های مورد نظر را تهیه کرد، آن ها را در یک جای مناسب با تهویه خوب و دمای مطلوب قرار داد، تمام درز ها و راه هایی که ممکن است عقرب ها از آن خارج شوند را بست و از همه مهمتر اینکه پروتکل های بهداشتی را برای تولید کردن زهر خالص رعایت نمود، سپس هر عقرب را به صورت جداگانه برای سم گیری کردن تحت شوک الکتریکی ضعیفی قرار می دهند و قطره های زهری که از دم آن ها خارج می شوند را با دقت در داخل یک شیشه جمع آوری می کنند.

برای تولید کردن سم خشک هم دم آن ها را از بند آخر جدا کرده، در شرایط خاص و با دمای مشخصی حرارت می دهند تا کاملا خشک شود، سپس آن را پودر و آسیاب می کنند تا به صورت گرد سفید رنگی درآید و در نهایت سم خشک عقرب را تولید نموده و برای فروش به بازار های مصرف عرضه می کنند، در طی این عملیات افراد باید بسیار مراقب باشند تا توسط عقرب ها گزیده نشوند، یا اینکه این موجودات کوچک در اثر وارد آمدن شوک یا جدا کردن قسمت انتهایی دمشان از بین نروند، چون این اتفاق می تواند به ضرر آن ها تمام شود.

3 نکته مهم در مورد زهر عقرب پرورشی

3 نکته مهم در مورد زهر عقرب پرورشی امروزه در داخل انستیتو ها و آزمایشگاه های تخصصی تولید دارو در سراسر جهان، از زهر عقرب پرورشی خالص و درجه یک برای تولید کردن داروی بسیاری از بیماری های صعب العلاج استفاده می کنند، که 3 مورد از آن ها شامل موارد زیر می باشند:

  1. سم عقرب یکی از اصلی ترین موادی است که در ساخت داروی سرطان و برای متوقف ساختن روند پیشرفت این بیماری و نابودی تومور های سرطانی استفاده می شود و به این ترتیب این ماده کشنده می تواند جان بسیاری از انسان ها را نجات دهد.
  2. زهر پرورشی عقرب را در درمان سریع بیماری لوپوس مورد استفاده قرار می دهند و به این ترتیب نقص و اختلالی که در سیستم ایمنی بدن انسان رخ داده و موجب بروز این بیماری می شود که در اثر آن گلبول های سفید خون اشتباها به بافت های بدن حمله ور می شوند و آن ها را نابود می کنند، را درمان می کند.
  3. این ماده به علت سمی بودن، می تواند همانطور که حشرات را از بین می برد به نابود کردن باکتری ها و عفونت هایی که در داخل عضلات و بافت های استخوانی رشد می کنند بپردازد و به این ترتیب موجب بهبود یافتن بیماران مبتلا به آرتروز و روماتیسم شود و درد های آن ها را تسکین ببخشد.

صادرات عمده زهر مایع عقرب صادراتی

صادرات عمده زهر مایع عقرب صادراتی با توجه به ارزش مادی فراوانی که هر گرم زهر عقرب پیدا کرده است، پس ورود پیدا کردن به عرصه صادرات زهر عقرب مایع می تواند یک فرصت درآمد زایی بسیار عالی برای تولید کننده های داخلی کشور ما قلمداد شود و همین مساله موجب شده است که افراد بسیاری به این حرفه روی بیاورند.

استان های جنوبی کشور ما و مناطق بیابانی مرکز ایران یکی از زیستگاه های طبیعی این موجودات هستند و به این ترتیب در این نواحی می توان عقرب ها را به صورت زنده شکار کرد و سپس زهر را از بدنشان خارج نمود، تولید کننده های این محصول برای اینکه بتوانند زهر مایع عقرب صادراتی را به سایر کشور ها و یا بازار های مصرف داخل ایران عرضه کرده و به فروش برسانند، به همکاری شرکت های بزرگ پخش نیاز دارند و از آن ها به عنوان نمایندگی های رسمی خود کمک می گیرند.

این نمایندگی ها نیز محصول مورد نظر را هم از طریق بازار های حقیقی و حضوری سطح شهر ها و هم از راه بستر فضای مجازی عرضه کرده و به خریداران ارائه می دهند، به این ترتیب برای خرید و فروش کردن این ماده در تمام نقاط ایران و جهان، هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و به راحتی می توان این کار را انجام داد، که این مساله هم به سود فروشنده ها است و هم موجب رفاه حال مصرف کننده ها می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما