فروش تضمینی زهر عقرب غیر حفار آندروکتوس کراسیکودا

عقرب‌ها از قدیمی‌ترین بندپایان سمی در جهان هستند که هر ساله تعدادی از انسان‌ها را نیش زده و جان آنها را می‌گیرد البته لازم به ذکر است که در بین 1500 گونه شناخته شده تنها 25 گونه کشنده هستند که 6 گونه از آنها در ایران موجود است.

زهر عقرب غیر حفار آندروکتوس کراسیکودا به علت اهمیت پزشکی این گونه ارزشمند بوده که مانند سایر هم عقرب‌های خانواده Buthidae نیش‌هایی مجهز به زهری کشنده داشته و می‌تواند زمین را تا عمق 40 سانتی‌متر حفر نماید بنابراین جزء عقرب‌های حفار دسته بندی می‌شود و به علت رنگ زرد بدنش به عقرب زرد حفار ایرانی نیز مشهور است. همان طور که از پسوند نام این عقرب پیداست

فروش تضمینی زهر عقرب غیر حفار آندروکتوس کراسیکودا

چرا روی سم عقرب سرمایه گذاری می کنند؟

چرا روی سم عقرب سرمایه گذاری می کنند؟ به جرئت می‌توان گفت که یکی از دهشتناک‌ترین انواع عقرب‌ها، عقرب سیاه می‌باشد البته برخلاف ظاهر ترسناکی که دارند زهر آنها خیلی کشنده نبود البته گزارش مرگ و میر حاصل از گزش این نوع عقرب وجود دارد اما نسبت به عقربزهر عقرب زرد و سایر عقرب‌های کشنده کمتر بوده و از نظر پزشکی نیز جزء گونه‌های مهم محسوب نمی‌شوند. همان طور که از نام آن پیداست بدن این نوع عقرب سیاه بوده اما مانند سایر عقرب‌ها در زیر نور ماوراء بنفش به رنگ سبز پاستلی یا آبی می‌درخشد.

این عقرب‌ها به طور کلی بدنی و درشت با چنگال‌هایی قوی و دمی تنومند داشته که به دلیل قطور بودن دم آنها نسبت به سایر عقرب‌ها به آنها Fattial یا دم چربی گفته می‌شود که این نوع عقرب‌ها در بین عقرب سیاه خطرناک می‌باشد.

زهر عقرب بیابانی به دلیل وزن مولکولی کم پروتئین‌های سازنده سم سریع عمل کرده و می‌تواند خیلی سریع جذب شود و به دلیل وجود نوروتوکسیک در ترکیبات آن می‌تواند باعث بروز عوارض عصبی مانند تشنج در طعمه شود، به دلیل آب و هوای مناسب ایران برای زندگی انواع حشرات این نوع عقرب در برخی مناطق ایران به خصوص مناطق جنوبی مانند خوزستان، اهواز و … و همچنین در کشور عراق یافت می‌شود اما پراکندگی جهانی ندارد.

از آنجا که این عقرب پراکندگی گسترده‌ای در جهان ندارد لذا تحقیقات کمی هم روی آن صورت گرفته است اما طی تحقیقاتی که در کشورمان انجام شده این عقرب فعال بوده و برخلاف سایر عقرب‌ها پنهان نمی‌شود و نیش آن حالتی تند و تیز داشته و به گونه‌ای است که همواره آماده باش بوده و آماده حمله است به طوری که در لحظه‌ای غفلت طعمه را مورد گزش خود قرار می‌دهد.

خواص دارویی سم عقرب چیست؟

خواص دارویی سم عقرب چیست؟ به دلیل پر سود بودن تجارت زهر عقرب بسیار از افراد سودجو بدون تخصص و تنها برای به دست آوردن منافع مادی دست به این کار می‌زنند و متاسفانه به دلیل عدم نظارت دقیق در این زمینه بسیاری سم مورد نیاز خود را از منابع غیرقانونی و از طریق قاچاقچیان و دلالان تهیه می‌کنند.

از آنجا که بیشترین کاربرد انواع زهر عقرب در زمینه درمان و دارویی است لذا کوچک‌ترین خطا و تقلب می‌تواند به فاجعه‌ای منجر شده و جان چندین نفر را بگیرد بنابراین پیش از تهیه این مایع حیات بخش بهتر است با مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید مدنظر قرار دهید آشنا شوید.

از مهم‌ترین موارد در تهیه زهر عقرب درصد خلوص و نداشتن مواد اضافی در آن می‌باشد به طوری که در صورت قرار دادن آن به صورت ساکن نباید شاهد تشکیل دو فاز در آن باشید و یا در صورتی که آن را تکان می‌دهید نباید موادی در آن شناور باشند.

مرکز پخش زهر عقرب غیر حفار آندروکتوس کراسیکودا

مرکز پخش زهر عقرب غیر حفار آندروکتوس کراسیکودا به طور کلی، عقرب‌ها در هر منطقه از جهان یافت می‌شوند اما پراکندگی عقرب‌های سیاه بیشتر در آفریقای جنوبی، آسیای شرقی، اروپای جنوبی و استرالیا بیشتر است. ترکیب زهر عقرب سیاه از موکوپلی ساکاریدها، هیالورونیداز، فسفولیپاز، سروتونین ، هیستامین، مهارکننده های آنزیم و پروتئین‌ها یعنی پپتیدهای عصبی تشکیل شده است که همه این ترکیبات در ایجاد انواع علائم عصبی و عضلانی در طعمه نقش دارند.

نیش عقرب دردناک است و بسیاری از افرادی که مورد گزش قرار می‌گیرند ممکن است دچار مشکلاتی مانند تورم، گزگز یا بی حسی، استفراغ و در موارد شدیدتر تشنج شوند. در این بین کودکان و میانسالان بیش از دیگران در معرض خطر هستند و در صورت گزش باید تحت درمان فوری دارویی و سرم‌های آنتی ونوم (دارای پادزهر) قرار گیرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما